به گزارش رکنا به نقل از الجزیره، بنا به گفته سازمان عفو بین‌الملل، در تلاشی آگاهانه برای جاسوسی از این گروه حقوق‌بشری، یکی از کارمندانش اخیراً با یک نرم‌افزار جاسوسی ساخت اسرائیل هدف حمله قرار گرفته است.

در بیانیه‌ 20 صفحه‌ای سازمان عفو بین‌الملل که روز چهارشنبه منتشر شد آمده است: «اوایل ماه ژوئن یکی از کارمندان ما طعمه پیام مشکوکی قرار گرفت که خواستار شرکت در تجمعی اعتراضی مقابل سفارت عربستان در واشنگتن بود».

پیام ارسال‌شده به زبان عربی چنین بود: «تظاهراتی به خاطر برادران بازداشتی شما در عربستان، در مقابل سفارت این کشور در واشنگتن در جریان است، لطفاً این تجمع اعتراضی را پوشش دهید. تجمع یک ساعت دیگر آغاز می‌شود، ما به کمک شما نیاز داریم، لطفا به ما کمک کنید و با لینک زیر در ارتباط باشید».

به نوشته الجزیره، با کلیک‌ بر روی لینک ارسال‌شده در واقع نرم‌افزار جاسوسی بسیار پیشرفته «Pegasus» بر روی گوشی کارمند عفو بین‌الملل نصب شده‌ است. این نرم‌افزار جاسوسی ساخت شرکت «NSo» اسرائیل است که به محض نصب بر روی گوشی هوشمند کاربر، تمام اطلاعات مربوط به شماره تلفن مخاطب‌ها، پیام‌ها، ایمیل، و همه پیام‌های ردوبدل‌شده در پیام‌رسانهای اجتماعی را به سرقت Stealing می‌برد.

 

کدخبر: 403465 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟