حجم ویدیو: 37.63M | مدت زمان ویدیو: 00:03:51

دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا با بندبازی واژگانی سعی کرد اظهارات جنجالی‌اش را درباره روسیه ماستمالی کند.

دونالد ترامپ در اظهاراتی قبل از نشست هیئت دولت در دفتر کارش در کاخ سفید گفت: دیدار بنده با رئیس جمهور پوتین از بسیاری جهات بسیار جالب توجه بود. ما برای مدت‌های طولانی رابطه‌ای با روسیه نداشتیم، اما ما این کار را شروع کرده‌ایم. اجازه دهید در ابتدا بار دیگر عرض کنم که بنده به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، باور کامل دارم و از آنها کاملا حمایت می‌کنم. بنده به دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان اعتماد کامل دارم.

در حالی که ترامپ این جمله را بیان می‌کرد برای چند ثانیه برق‌ها قطع شد و ترامپ با شوخی گفت: وای! آنها برق را خاموش کردند. احتمالا این اقدام، کار دستگاه‌های اطلاعاتی بوده است! (خنده حضار). مشکلی نیست؟ همه خوبید؟ خوب است. پس در ابتدا می‌گویم که بنده به دستگاه‌های اطلاعاتی فوق العاده آمریکا باور کامل دارم و از آنها حمایت کامل دارم. بنده همواره همین اعتماد و حمایت را از آنها داشته ام.

ترامپ گفت: بنده اعتقاد راسخ دارم با آنکه اقدامات روسیه بر نتیجه انتخابات (ریاست جمهوری ۲۰۱۶) هیچ تاثیری نداشته است همانطور که بار‌ها گفته‌ام می‌خواهم بار دیگر به صراحت کامل بگویم که بنده جمع بندی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان را می‌پذیرم مبنی بر اینکه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ می‌توانسته است رخ بدهد. عده بسیار دیگری هم همین نظر را دارند. البته هیچ‌گونه تبانی در کار نبوده است. همه، واکنش‌ها را دیده‌اند. همه دیده‌اند که مجلس نمایندگان با قوت در این زمینه موضع گرفته است. افراد زیادی در این باره نظر داده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: فکر می‌کنم منظورم را با بازنگری در متن پیاده شده سخنرانی با صراحت کامل بیان کردم. وقتی بازگشتم با خودم گفتم که ماجرا چیست؟ این همه سر و صدا برای چیست؟ متن پیاده شده سخنرانی را بررسی کردم و تصاویر مربوط به پاسخ‌هایم را دیدم و متوجه شدم که لازم است مقداری شفاف سازی شود. بایستی منظورم به روشنی معلوم می‌شد. من فکر می‌کردم که منظورم را به روشنی بیان کردم. اگر منظورم روشن نبوده است می‌خواهم شفاف سازی کنم. یک جمله کلیدی در سخنان من بود که به جای فعل منفی از فعل مثبت استفاده کردم. جمله من بایستی به این صورت می‌بود که "هیچ دلیلی نمی‌بینم که بگویم روسیه این کار را نکرده است. " من به جای فعل منفی از فعل مثبت استفاده کردم. فکر می‌کنم در متن سخنرانی کمی شفاف بیان نکردم یا اینکه در تصاویر ویدئویی سخنرانی روشن نگفتم. این جمله بایستی به این صورت می‌بود که هیچ دلیلی نمی‌ببینم مبنی بر اینکه روسیه این کار را نکرده باشد. این جمله به نوعی دارای دو کلمه منفی بود. دیگر می‌توان به این داستان خاتمه داد. فکر می‌کنم همین توضیح به راحتی سبب شفاف شدن مسئله می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این مرد هولناک ترین فیلم قتل زنی در وسط خیابان را رقم زد +‌ جزییات

تجاوز به سارا و زنده بگور کردن او در جنگل + عکس

روس ها میلیاردر شدند / کشتی شمش روس ها بعد از 100 سال پیدا شد+عکس

لحظه تجاوز کارگر شیرینی فروشی به دختر مرد قناد + تصویر

پسر بیکار گلوی مادرش را برید + عکس

عکس جسد یک زن در کانال آب پارس آباد مغان ! + عکس

آنجلینا جولی سوسک‌ می خورد! + عکس

تجاوز مربی ورزشی به پسربچه ای در شیراز + عکس قربانی

فوری /خواننده پاپ ایران دستگیر شد / چند زن شاکی هستند!+ عکس

جهانی شدن مرگ یک زوج عاشق در بیمارستان+عکس

مجازات سنگین برای مزاحم خواننده معروف +عکس

نامزد غیرتی با پخش تصاویر خصوصی لیلی او را مانند برده ها به فروش گذاشت!+عکس

ماساژ شیطانی در اتاق معاینه پزشک معروف +عکس

 

کدخبر: 398795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟