با آزادی مشروط عبدالفتاح سلطانی مخالفت شد

به گزارش رکنا ، سعید دهقان درباره آخرین وضعیت پرونده عبدالفتاح سلطانی گفت: ما از طرق مختلف برای آزادی Freedom مشروط موکلم اقدام کردیم. یکی از طریق وزارت دادگستری بود که آقای آوایی دو نامه را خطاب به رییس قوه قضاییه و رییس دادگستری تهران نوشتند و دیگری از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس بود و طرق دیگر از طریق دفتر نظارت بر حقوق شهروندی بود که نامه‌ها از سوی این مراجع به دست دادستانی رسید.

دهقان یادآور شد: این نامه‌ها مبتنی بر لوایح دفاعیه ما بوده است و نتیجتا از طریق مراجع رسمی مجلس، دولت و دفتر نظارت بر حقوق شهروندی به دست دادستانی رسید ولی در پاسخ به ما گفتند که «وی شرایطش را ندارد».

وی با یادآوری اینکه محکومیت موکلم ده سال بوده است، یادآور شد: شهریورماه امسال هشت سال می شود که موکلم در حبس است و با اینکه وی مشمول ماده 58 قانون Law مجازات اسلامی می‌شود ولی با آن مخالفت کردند.

دهقان افزود : ما به اتحادیه کانون‌ها (اسکودا) و کانون مرکز برای آزادی مشروط موکلم فشار آوردیم. از اسکودا خبری نشد ولی اتفاقی که در کانون وکلا افتاد این بود که هیات مدیره کانون وکلا مصوب کرد کمیته‌ای برای پیگیری موضوع آقای سلطانی با حضور وکلای پرونده که (من و آقای ثابت قدم) هستیم تشکیل شود و این روند هم همچنان ادامه دارد.

بنابراین گزارش ، طبق ماده 58 قانون مجازات اسلامی مقرر می‌دارد که در مورد محکومیت به حبس تعزیری، دادگاه صادر کننده حکم می‌تواند در مورد محکومان به حبس بیش از ده سال پس از تحمل نصف و در سایر موارد پس از تحمل یک سوم مدت مجازات به پیشنهاد دادستان یا قاضی Judge اجرای احکام با رعایت شرایطی حکم به آزادی مشروط را صادرکند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تصاویری منحصر به فرد از تهران ۹۰ سال قبل + عکس ها

جسد لوپز پیدا شد! همه شوکه اند! + عکس ها

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

مار 2 متری روی سینه مرد در اتاق خوابش لم داده بود!

قاتل سریالی در صحنه قتل هایش بالا می آورد! / او معروف شد+عکس

دختر دم بخت در بد دردسری افتاد!

مسعود خطر در اتاق زن مطلقه دستگیر شد!

این 8 زن با رفتارهای بی حیایی بندرعباس را آشفته کردند!

این زن شوهرش را بدجوری کتک زد! / کار به دادگاه کشید!+عکس

زنده زنده سوختن یک زن جلوی چشمان بچه اش! / شوهر می خندید

بلایی شوم که یک پرنده باعث آن شد!

شوهر مهناز 54 ساله با دختر دانش آموزی بی حیایی کرده بود!

کدخبر: 398508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟