روزنامه «ساندی‌ تایمز» روز یکشنبه فاش کرد نیروی هوایی سلطنتی انگلیس ماه گذشته میلادی، پس از تبادل آتش در نزدیک پایگاه آموزشی نیروهای ویژه انگلیس در بیابان سوریه، مواضع یگان‌های ارتش سوریه را بمباران کرده‌ است.

بنا به این گزارش نیروی هوایی انگلیس یک موشک هدایت‌شونده لیزری ۲۵۰ کیلوگرمی را به سمت مواضع ارتش سوریه درنزدیکی مرز عراق و اردن شلیک کرده است. در این حمله یک افسر ارشد ارتش سوریه کشته شده و چند نظامی دیگر سوری نیز زخمی شدند.

به نوشته ساندی‌ تایمز، پس از حمله موشکی ماه آوریل آمریکا، انگلیس و فرانسه به مواضع ارتش سوریه این نخستین درگیری مستقیم نیروهای انگلیس با نیروهای ارتش سوریه است.

پیش از این اوایل تیرماه خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع نظامی ارتش سوریه گزارش داده بود: هواپیماهای جنگنده متعلق به ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع ارتش سوریه در جبل الغراب، حدود ۱۵۰ کیلومتری [۹۳ مایلی] شرق پالمیرا در نزدیکی مرز مشترک با عراق حمله کردند که در پی این حمله، یک تن کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد انفجارهایی در جنوب شرق صحرای پالمیرا (تدمر) در ۵۰ کیلومتری شهر که از التنف در جنوب فاصله چندانی ندارد، رخ داد. التنف منطقه‌ای واقع در دورترین نقطه جنوب شرقی حمص در مرزهای سوریه، اردن و عراق است که ائتلاف نظامی آمریکا در آنجا پایگاه نظامی دارد.

کدخبر: 394099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟