کشورهای آفریقایی درروابط خود بارژیم صهیونیستی تجدیدنظر کنند

المالکی طی سخنانی در سی ‌ویکمین اجلاس اتحادیه آفریقا که امروز در 'نواکشوت' پایتخت موریتانی برگزار شد، بر ضرورت حمایت و همبستگی با مردم و رهبری فلسطین تاکید کرد و گفت باید این حمایت ها تا تکمیل شدن مسیر آزادی Freedom و استقلال Esteghlal ملی و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس، ادامه پیدا کند.
اجلاس اتحادیه آفریقا با حضور سران 22 کشور و با شعار 'پیروزی در نبرد علیه فساد؛ خط ‌مشی پایدار تا تحول آفریقا' امروز کار خود را آغاز کرد. 
المالکی مسئله فلسطین را سنگ بنای تحقق امنیت و صلح در سراسر منطقه و جهان دانست و تاکید کرد که رهبران فلسطین با هر نقشه ای که حقوق مردم فلسطین را زیر پا بگذارد، مخالفت می کنند.
وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از سران کشورهای آفریقایی خواست که همسو با مبانی و اصول اتحادیه آفریقا که مخالف نژادپرستی و هرگونه استعمار است در روابط شان با اسرائیل تجدید نظر کنند.
المالکی همچنین توضیحاتی درباره مسئله فلسطین و اقدامات صهیونیست ها علیه فلسطینیان از جمله شهرک سازی و محاصره و سرکوب و تلاش آن ها برای پاکسازی آرمان فلسطین، برای حاضران در اجلاس بیان کرد.
وی با اشاره به جنایت Crime های 70 ساله رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از سران آفریقایی خواست با همه طرف های بین المللی همکاری کنند تا زمینه پیگیرد و مجازات عوامل جنایتکار صهیونیستی فراهم شود.
موریتانی برای نخستین بار میزبان اجلاس آفریقایی است و حاضرین در این اجلاس به بررسی موضوعاتی چون مبارزه با فساد در قاره آفریقا، مبارزه با تروریسم، گسترش خشونت در مناطق پر تنش واقع در مرکز آفریقا و حمایت مالی از اتحادیه آفریقا می پردازند.
مسئله فلسطین این روزها به دنبال طرح موسوم به 'معامله قرن' دونالد ترامپ Trump رئیس جمهوری آمریکا در معرض انواع نقشه ها و تهدیدها قرار گرفته و آمریکا با همدستی برخی سران عرب منطقه در تلاش برای حذف این مسئله و پایمال کردن حق و حقوق مردم فلسطین است. در همین راستا برنامه و طرح های مختلفی برای عادی سازی روابط میان برخی کشورهای عربی و رژیم صهونیستی در حال انجام است و سران عرب به طمع وعده های پوچ و توخالی ترامپ و تحقق زیاده خواهی های خود حاضر شدند آرمان فلسطین را که فلسطینیان سال ها در راه آن خون داده اند، به راحتی به صهیونیست ها بفروشند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

برادرم با دیدن فیلم ناجور به من تجاوز کرد و باردار شدم/ دختر12 ساله در آشپزخانه زایمان کرد!

این خانم دکتر در برابر بیماران مرد خود لخت می شد! +عکس

پسر 13 ساله خانم معلم دوران دبستانی اش را باردار کرد+عکس

راحله ایدز داشت به نوزاد بی پدرش شیر نداد و او را فروخت! + جزییات تکاندهنده

اجبار یا اعتراض؟ / بازاریان چرا مغازه های خود را بسته بودند؟ + فیلم

خودکشی یک زن سرشناس در جهان / مرد نظافتچی صحنه وحشتناکی دید + عکس

این مرد قوی هیکل معروف پول می گیرد تا در کنار سلبریتی ها باشد

وحشتناکترین قاتل/ مرگ زن جوان بعد از قطع 4 دست و پایش + عکس

سلفی کثیف زن شوهردار با پسر 15 ساله همسایه + تصاویر

جنازه دختر 8 ساله در وضعیت ناجوری پیدا شد!

سر زده به دفترکارشوهرم رفتم وصدای زنانه داخل اتاق حالم را بد کرد!+جزئیات

معشوقه زنم وقتی سر زده وارد خانه شدم خودش را کشت

کدخبر: 394049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟