نشست 6 وزیر خارجه کشور عربی درباره فلسطین

به گزارش گروه سیاسی رکنا، رسانه های عربی از جمله خبرگزاری اردن (پترا)، روزنامه 'الغد' و روزنامه 'الاهرام' از برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عربستان، اردن، امارات، مغرب، فلسطین، مصر و با حضور 'احمد ابوالغیط' دبیر کل اتحادیه عرب در امان خبر دادند.

بر اساس گزارش این رسانه ها، شرکت کنندگان در این نشست در باره اقداماتی به منظور کاهش تاثیرات منفی تصمیم آمریکا درباره قدس بحث و گفت و گو کردند.

'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا یک ماه پیش قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و از مقامات این کشور خواست مقدمات انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را فراهم کنند.

دو هفته پیش خبرگزاری اردن (پترا) به نقل از 'ایمن الصفدی' وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کمیته وزرای خارجه کشورهای عربی به زودی نشستی به منظور بررسی 'نقشه راهی' برای اقدامات بین المللی با تاکید بر ماهیت عربی قدس و مخالفت با اقداماتی که هویت عربی، اسلامی و مسیحی این شهر را هدف قرار داده، برگزار خواهد کرد.

هدف از نشست امروز (شنبه) وزرای خارجه شش کشور عرب در امان، هماهنگی مواضع عربی برای اقدامات جامعه بین المللی و سازمان های جهانی به منظور محدود کردن تاثیرات تصمیم آمریکا در باره وضعیت حقوقی قدس به عنوان یک شهر اشغالی، بود.

به گزارش رسانه های عربی، وزیران خارجه کشورهای عربی در این نشست همچنین بر ضرورت مشخص کردن نهایی وضعیت قدس از طریق مذاکره که منجر به تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 و به پایتختی شرق قدس و جلوگیری از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) از سوی کشورهای دیگر است، گفت و گو کردند.

وزیر خارجه فلسطین در نشست امان در مورد وضعیت قدس و سرزمین های اشغالی فلسطین و اقدامات انجام شده توسط تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال تصمیم آمریکا، توضیحاتی ارائه کرد.

هیات های نمایندگی شش کشور عرب در این نشست که بر اساس تصمیم نشست فوق العاده ماه گذشته اعراب در قاهره برگزار شده است، در مورد امکان برگزاری نشست فوق العاده عربی دیگری برای بحث پیرامون تصمیم آمریکا درباره قدس، گفت و گو کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344539 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟