دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد: مقام های فرانسه یک پناهجوی سابق عراقی را که مظنون به جنایت Crime جنگی و از فرماندهان محلی داعش ISIS در عراق بوده در ایالت کالوادوس واقع در شمال غرب این کشور دستگیر کردند.

دفتر دادستانی فرانسه بدون افشای هویت این فرد، افزوده است: که فرد مظنون به صورت رسمی مورد بازجویی قرار گرفته و متهم به عضویت در گروه های تروریستی و تلاش برای انجام عملیات تروریستی است.

منابع آگاه گزارش دادند، مقام های عراقی معتقدند این فرد یکی از سرکرده های محلی سابق گروه تروریستی داعش در منطقه تکریت و سامرا است.

برخی از منابع نیز نام این فرد را «احمد » 33 ساله عنوان کردند.

گروهک تروریستی تکفیری داعش با تسلط بر استان تکریت در اواسط ژوئن 2014 (خرداد 1393)، 1700 کار آموز و دانشجوی غیر مسلح پایگاه نظامی اسپایکر در شمال تکریت را قتل Murder عام و بطور دسته جمعی در چندین نقطه در این منطقه مدفون کرد که برخی مجروحان این حادثه Incident نیز در میان قربانیان دیگر زنده به گور شدند.

کشتار اسپایکر ارمغان روزهای نخست 'دولت خلافت' داعش برای مردم عراق بود، تبانی چند فرمانده باعث شد تا این کشتار بزرگ از 11 تا 15 ژوئن 2014 بطرز وحشیانه ای انجام شود، حادثه ای که هر چند در آن روزها جهان را تکان داد اما بسرعت نیز به حاشیه رانده شد.

21اوت 2016 (31 مرداد 1395) 36 نفر به جرم Crime دست داشتن در این جنایات پس از محاکمه اعدام execution شدند.

به گفته خانواده های این قربانیان، با گذشت چهار سال هنوز از سرنوشت تعدادی از این جوانان و نیز روشن شدن جزییات حادثه و کسانی که در این زمینه دارای قصور یا تقصیر هستند خبری نشده است.

 

کدخبر: 386899 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟