فرمانده کل سپاه: اروپایی ها نمی توانند مستقلانه تصمیم بگیرند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: خروج شرورانه آمریکا از برجام را تبریک می گویم.
وی ادامه داد: یک بار دیگر برای جهانیان مشخص شد که آمریکا قابل اعتماد نیست و همه ما روی توانمندی های داخلی متمرکز شویم، همانگونه که نیروهای مسلح ما با همین نگاه عظمت انقلاب اسلامی را تامین کردند.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اروپایی ها در انتخاب میان ایران و آمریکا نمی توانند به علت وابستگی به آمریکا راهی دیگر انتخاب کنند و نمی توانند مستقلانه تصمیم بگیرند. آینده برجام روشن است و راه پیشرفت کشور بهره مندی از توانمندی های داخلی است.
سرلشکر جعفری ادامه داد: موضوع غنی سازی هسته ای بهانه بود و خروج آمریکا از برجام نشان داد که موضوع اصلی توانمندی دفاعی و اثر بخشی ایران اسلامی و ایستادگی ایران در مقابل زیاده خواهی ها و تروریسم است.
فرمانده کل سپاه مسئله آمریکا با جمهوری اسلامی را توان دفاعی کشور دانست و افزود: نیروهای مسلح باید توانمندی خود را افزایش دهند.
سرلشکر جعفری گفت: قبل از انقلاب اسلامی عامل قدرت ایران وابستگی به آمریکا بود اما بعد از انقلاب اسلامی عامل قدرت ما خود اتکایی به نیروهای انسانی کارآمد تجهیزات نظامی داخلی به ویژه توان موشکی باز دارنده است.
وی ادامه داد: نیروی انسانی یکی از عوامل اصلی قدرت ایران اسلامی است، نیروی های مسلح ما انسان محور هستند و سربازان در نیروهای مسلح و بسیج در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو قشر اصلی توانمندی دفاعی کشور است. پس باید به جایگاه سرباز نگاه ویژه داشته باشیم.
سرلشکر جعفری مردمی بودن و ولایی بودن نظام اسلامی را دلیل اهمیت نیروی انسانی در کشور دانست و گفت: ما در سپاه وظیفه خود را توجه به نیروی انسانی می دانیم. در سپاه از سال ۹۲ توجه ویژه ای به مهارت آموزی و بحث اشتغال است.
 

 

کدخبر: 378756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟