میرزایی نیکو: با حل مشکل بیمه و مالیات تولیدکنندگان، بیشتر مشکل تولید مرتفع می‌شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، قاسم میرزایی نیکو در رابطه با بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کالای ایرانی و طرح مشکلات موجود بر سر راه تولیدکنندگان و کارگران، بیان کرد: امروز بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان و کارگران بیمه است که اگر ما فکری در این زمینه کنیم می‌توانیم گام موثری در حمایت از کالای ایرانی برداریم. از نظر من اگر وزیر کار و مجموعه بیمه‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند و برنامه‌هایی را نظیر کاهش هزینه بیمه کارگران و یا طرح‌های تشویقی برای تولیدکنندگان داشته باشند، می‌توان در جهت تشویق تولیدکنندگان گام برداشت.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از گرفتاری‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان، کارهای اداری نظیر مالیات‌ها و یا بیمه است. اگر این موارد حل شود 50 الی 60 درصد مشکلات تولیدکنندگان حل خواهد شد. وقتی تولید بالا رود و این مسائل مورد توجه قرار گیرد دیگر نیازی نیست مالیات زیادی گرفته شود زیرا پول مالیات قرار است که برای ایجاد اشتغال صرف شود. با توجه به این مسائل خود به خود اشتغال ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم دماوند در مجلس با اشاره به بروکراسی موجود در ادارات، بیان کرد: دولت پنجره واحدی را دیده است و همه کسانی که در یک جا کار می‌کنند باید در یک سالن و یا در یک مجموعه با یکدیگر همکاری داشته باشند. این امر نیز برای کارگران و کارفرمایان نیز می‌تواند اجرایی شود و نیاز به قانون Law ندارد. اگر مجموعه‌هایی که باید کار را به صورت پروسه‌ای و مرحله‌ای انجام دهند در یک جا با یکدیگر کار کنند دیگر شاهد بروکراسی پیچیده‌ای نخواهیم بود.

وی در پایان گفت: امروز یک نفر برای یک کار اداری باید از شهرستان به تهران بیاید و سپس به وزارتخانه برود و شاید گرفتن یک تشک شش ماه طول بکشد، باید این بروکراسی پیچیده تسهیل شود. اگر دولت الکترونیک اجرایی شود بروکراسی و فسادها و سلیقه‌ها کنار می‌رود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 377627 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟