روحانی: عده‌ای از وزرا نوای ناامیدی دارند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این مطلب که "همیشه در ذهنم، وزرای دولت را به دو دسته تقسیم می‌کنم، البته هر دو پرتلاش هستند"، گفت: عده‌ای از وزرا، از اوّل سال، نوایشان نوای ناامیدی است؛ می‌گویند "امسال بودجه‌ کم است، مجلس کم تصویب کرده است، نفت ارزان است، مالیات چه شد؟"، اول دولت، وسط دولت، آخر دولت، سخن این‌ها سخنان ناامیدی است. برخی هم راجع به باران می‌گویند "امسال وضع باران کم است، خشکسالی است و واردات باید بیشتر باشد" و سخنانی از این قبیل.

وی افزود:‌ تلاش کردم که گوشم نسبت به این چیزها کم بشنود، عده‌ای هم امیدوارانه حرف می‌زنند؛ "بله، امسال بارندگی کم است ولی باید این کار را انجام دهیم و الگوی کشت را تغییر دهیم"،‌ پیشنهاد می‌دهند و هم امیدوارند. چه خاصیتی دارد ناامیدی و غصه و غم؟ این‌که اول سال را با گرفتاری و چهره عبوس شروع کنیم که بعد می‌خواهد اتفاقی رخ دهد، این درست نیست.

رئیس‌جمهور بر همین اساس به ذکر خاطره‌ای از مرحوم هاشمی پرداخت و اظهار داشت: خدا رحمت کند مرحوم هاشمی رفسنجانی را که مرد خیلی امیدواری بود. او شش سال در زندان Prison بود. یک وقت به او گفتم "امید شما خیلی زیاد است.گ، گفت "در شش سالی که زندان بودم، هر شب که می‌خوابیدم می‌گفتم صبح آزاد می‌شویم".

وی همچنین با اشاره به اظهارات ترامپ Trump درباره ایران تصریح کرد:‌ آقایی که در آمریکا اخیراً سمتی گرفته است و خیلی هم بددهن است و نسبت به ایران همیشه بد حرف می‌زند گفته بود که جمهوری اسلامی ایران، چهلمین سال انقلاب خودش را نخواهد دید. به‌کوری چشم او، ما وارد چهلمین سال انقلاب شدیم و با تحرک و موفقیت بیشتر سال را به پایان می‌بریم و ان‌شاءالله 22 بهمن با جشن شما وارد چهل و یکمین سال انقلاب خواهیم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟