محسنی اژه ای: پرونده های احمدی نژاد، مشایی و برادر رییس جمهور در حال رسیدگی است +فیلم
حجم ویدیو: 56.54M | مدت زمان ویدیو: 00:09:05

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در ادامه یکصدوبیست و ششمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر آخرین روند رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد، مشایی و بردار رییس‌جمهور، گفت: قوه قضاییه تلاش کرده بدون تبعیض به پرونده‌ها رسیدگی کند. دانه درشت و غیر دانه درشت از زبان رسانه‌ها و مردم مطرح می‌شود وگرنه جرم، جرم Crime است و قوه قضاییه موظف است اگر شاکی خصوصی شکایت کرد یا گزارش از مراجع رسمی رسید یا از نظر وظیفه مدعی‌العمومی خود، موضوع را پیگیری کند.

وی افزود: گاهی وقت‌ها در پرونده‌ها نوع و شرایط جرم و تحصیل دلیل آسان نیست. مواقعی قوه قضاییه برای تحصیل دلیل باید استعلام و سوال کند و به طور خاص یا ویژه‌ای تحقیق کند. گاهی اوقات فرد طوری مرتکب جرم می‌شود که اثری از خود باقی نمی گذارد.

وی ادامه داد: پرونده‌های یاد شده در حال رسیدگی است. پرونده مشایی در حال تحقیقات در دادسراست و در پرونده آقای احمدی‌نژاد نیز چیز جدیدی اتفاق نیفتاده و همان مطالب قبلی است که گفتم و پرونده برادر رییس‌جمهور نیز در دست تحقیقات دادسراست و به دادگاه نرفته است.

وی در ادامه در خصوص اعلام اسامی قضات متخلف و مفسدان اقتصادی گفت: احکامی که قطعی شده، اشکالی برای اعلام اسامی‌شان نیست. از بهمن‌ ماه که این مطلب اعلام شد، افرادی از قاضی Judge و کارمند و وکیل داشتیم که دستگیر شدند اما احکامشان قطعی نشده و اگر قطعی شود، اعلام می کنیم. آنچه در مجمع مطرح شده، قبل از محکومیت است؛ یعنی اعتقاد بنده و بسیاری از نمایندگان مجلس بر این است که برای بازدارندگی و شفافیت بیشتر محاکمات آنجایی که اصل 165 اجازه می دهد و قانون Law هم اجازه بدهد علنی پخش شود. این مورد اشکال شورای نگهبان قرار گرفت و مجلس شورای اسلامی بر آن اصرار کرد که موضوع به مجمع رفت و آن طور که شما می گویید و در اخبار آمده، این موضوع در مجمع هم رد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟