عبور کشورهای غربی از رفتارهای جنایتکارانه و ظالمانه سعودی‌ها در یمن

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به بیانیه صادر شده از سوی گروه 7 ( آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، کانادا، ژاپن و ایتالیا) و محکوم کردن اقدامات ایران به بهانه دخالت در یمن، اظهار کرد: در بیانیه گروه 7 هیچ اشاره‌ای به اقدامات ضد بشری سعودی‌ها در کشور یمن نشده و از آن طرف ایران را به حضور در صنعا متهم و تهران را به بهانه ارسال سلاح‌های موشکی به یمن محکوم کرده‌اند که جای تعجب فراون دارد.

وی تصریح کرد: تمام دنیای غرب از آمریکا تا فرانسه و دیگر کشورها تحت تأثیر پول‌های عربستان قرار گرفته‌اند و ما شاهد بودیم که ولیعهد سعودی‌ها با یک چرخش در بین کشورهای غربی همه را با پول خرید و آنها را راضی نگه داشت تا در برابر اقدامات نظامی در یمن سکوت کنند.

شوهانی با بیان اینکه عربستان بزرگترین خریدار سلاح‌های کشورهای غربی است، بیان کرد: مقامات سعودی برای اقدامات نظامی و جنایات خود در یمن تاکنون امتیازهای زیادی به غربی‌ها‌ داده‌اند تا آنها همچنان به سکوت خود در برابر این تجاوزات ادامه دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بیان کرد: دونالد ترامپ Trump بارها خطاب به سعودی‌ها گفته بود، شما پول بدهید ما در منطقه می‌مانیم و اگر پول ندهید خارج می‌شویم و بارها با این اظهارات به مقامات سعودی و کشورهای دست‌نشانده‌اش در منطقه توهین کرد اما باز شاهد سرازیر شدن پول‌های عربستان به سمت کاخ سفید و حضور ایالات متحده در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه کشورهای G7 یک طرفه و ناعادلانه در موضوع یمن قضاوت Judgment می‌کنند، اظهار کرد: برای افکار عمومی سراسر دنیا روشن شده که عربستان مدت‌هاست به اقدامات جنایتکارانه‌ای در یمن دست زده و مردم یمن ماه‌هاست در محاصره جنگنده‌های سعودی قرار دارند و از همه طرف بمباران می‌شوند و حتی سعودی‌ها از راه زمینی هم اجازه نمی‌دهند کشورهای دیگر به مردم یمن کمک رسانی کنند و این موضوع موجب افزایش بحران‌های حاصل از این جنگ در صنعا شده است.

شوهانی ادامه داد: در حال حاضر سوءتغذیه، نداشتن دارو و شیوع بیماری‌ها از جمله مشکلاتی است که به خاطر محاصره یمن از طرف عربستان به وجود آمده است، اما متأسفانه کشورهای عضو G7 به این موضوع هیچ توجهی نکردند.

سعودی‌ها با موشک‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه یمن را بمباران کرده‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه سعودی‌ها با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها یمن را مورد هدف قرار می‌دهند، تصریح کرد: سعودی‌ها به وسیله موشک‌ها و بمب‌ افکن‌هایی که آمریکا، انگلیس و فرانسه به ریاض می‌دهند مردم بی‌گناه یمن را زیر رگبار موشک‌ها قرار داده‌‌اند و این در حالی است که کشورهای G7 این مسائل را نمی‌بینند و بر جنایت‌های ضد بشری نظامیان سعودی چشمان خود را بسته‌اند.

وی بیان کرد: وقتی یمنی‌ها خاک عربستان را هدف قرار می‌دهند همه ادعا می‌کنند این موشک‌ها متعلق به ایران است که این یک دروغی بیش نیست، اما در اینجا سوالی مطرح می‌شود که آن موشک‌هایی که عربستان در خاک یمن می‌زند متعلق به کدام کشور است؟ و روشن است که متعلق به انگلیس، آمریکا و فرانسه هستند و جای تعجب دارد که چرا گروه کشورهای G7 عکس‌العملی نسبت به این موضوع انجام نمی‌دهند.

شوهانی با بیان اینکه یمن هرگز از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده است، اظهار کرد: این کشور تاکنون تنها از سلاح‌های متعارف استفاده کرده که آن هم به دلیل دفاع از مردم بیگناه و سرزمینش بوده که مورد تجاوز Rape عربستان قرار گرفته است.

چشم پوشی غربی‌ها بر جنایات عربستان در یمن

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه رویکرد غربی‌ها نسبت به موضوع یمن کاملا روشن است، گفت: آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا از رفتارهای جنایتکارانه و ظالمانه عربستان عبور کرده‌اند و چشمان خود را بر روی آنها بسته‌اند و تنها همان دو موشکی که یمن به خاک عربستان زده را می‌بیند.

وی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر در خصوص بحران یمن این است که نهادهای حقوقی بشری نسبت به اقدامات نظامی و جنایات سعودی‌ها در یمن موضع‌گیری نمی‌کنند و ما شاهدیم که حتی سازمان ملل متحد نسبت به اقدامات ضد بشری عربستان عقب‌نشینی می‌کند و جنایات‌ و کودک‌کشی‌های عربستان را نمی‌بیند.

شوهانی با بیان اینکه نظام بین‌الملل یک نظام عادلانه‌ نیست و توزیع ثروت و قدرت در آن ناعادلانه است، افزود: عدم تقسیم عادلانه ثروث و قدرت موجب شده تا شورای امنیت در اختیار آمریکا، انگلیس و فرانسه باشد و از طرف دیگر در غرب آسیا هم ثروت در اختیار عربستان، امارات، قطر قرار گرفته و کسی جوابی برای این همه بی‌عدالتی در جامعه بین‌الملل ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم بیان کرد: مردم یمن چندین سال شبانه‌‌روز زیر فشارهای سعودی‌ها قرار دارند و جامعه بین‌الملل این موضوع را بیان نمی‌کند و حتی بیانیه‌هایی در این خصوص صادر نکرده و نسبت به بحران یمن موضع‌گیری خاصی نکرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه بین‌المللی و کشورهای غربی همواره بحران یمن را نادیده گرفته‌اند و این موضوع به دلیل همان پول‌هایی است که عربستان خرج می‌کند و از طرف دیگر لابی‌هایی است که سعودی‌ها در عرصه بین‌الملل داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟