3 شهید و صدها زخمی در پنجمین جمعه راهپیمایی "بازگشت"

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، با وجود هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل به رژیم صهیونیستی در مورد هرگونه استفاده بی‌رویه از قدرت برای سرکوب فلسطینیان در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست همانند هفته‌های گذشته اقدام به سرکوب تظاهرات بازگشت کرده و به سمت شرکت‌کنندگان در این تظاهرات مسالمت‌آمیز گلوله، گاز اشک‌آور و بمب‌های گازی شلیک کردند که در پی آن سه فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۸۳ تن دیگر زخمی شدند.

با شهادت این سه فلسطینی شمار شهدای تظاهرات بازگشت از ۳۰ مارس تاکنون به ۴۵ تن رسید و شمار مجروحان نیز از مرز ۶۰۰۰ تن گذشت.

اسماعیل هنیه و یحیی سنوار، دو رهبر ارشد حماس و حتی همسر فتحی حماد، از رهبران و عضو دفتر سیاسی این جنبش پا به پای دیگر فلسطینیان ساکن نوار غزه در تظاهرات بازگشت شرکت کرده و بر حق مسلم ملت فلسطین در بازگشت به سرزمین اشغال شده خویش تاکید کردند.

زنان و دختران فلسطینی این هفته نیز حضور پررنگی در این تظاهرات داشتند و ۲۹ تن از آنان نیز به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست زخمی شدند.

با وجود انتقاد گسترده محافل بین‎المللی از هدف قرار دادن خبرنگاران و اصحاب رسانه در این تظاهرات‌ها در پی شهادت دو خبرنگار و زخمی شدن شماری دیگر، رژیم صهیونیستی همچنان نسبت به این انتقادات و محکومیت‌ها بی‌اعتنا بوده و حملات و تجاوزات علیه خبرنگاران و حتی تیم‌های پزشکی مستقر در مناطق مرزی را ادامه داد و در مجموع ۱۱ خبرنگار و امدادرسان در پنجمین جمعه تظاهرات بازگشت زخمی شدند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست برای سرکوب تظاهرات بازگشت از گاز ناشناخته‌ای استفاده کردند که در نتیجه استنشاق آن، فرد دچار تشنج می‌شد.

جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز همزمان با برگزاری تظاهرات بازگشت در نوار غزه، اقدام به برپایی تظاهرات و درگیری با اشغالگران صهیونیست کردند که طی آن نزدیک به ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند.

عبور تظاهرکنندگان از دیوار مرزی

نکته قابل توجه این تظاهرات این بود که درخواست‌های سربازان اسرائیلی از تظاهرکنندگان برای عقب‌ نشینی کردن راه به جایی نبرد و جوانان انقلابی بر تحقق اهداف تظاهرات تاکید کردند.

جوانان فلسطینی از دیوار مرزی به مسافت یک کیلومتر در میان تیراندازی اشغالگران و استفاده از گاز اشک‌آور عبور کردند.

در نقطه تجمع در شهر رفح در ۱۰۰ متری مرزهای شرقی غزه و اسرائیل حدود ۳۰۰ متری مرزهای جنوبی غزه با مصر فعالان ده‌ها چادر بازگشت و خاکریز برای حمایت از معترضان ایجاد کرده بودند برخی فاصله‌شان با مرز ۵۰ متر هم نمی‌شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟