هزاران تظاهرکننده مسالمت جو در پاسخ به دعوت کمیته عالی ملی فلسطین برای شرکت در راه پیمائی بازگشت و شکستن محاصره در پنجمین جمعه که به جمعه جوانان انقلابی نامیده شد به سوی مرزهای شرقی نوار غزه حرکت کردند.

نیروهای اشغالگر مستقر در طول دیوار مرزی، نیزبه تظاهرکنندگان رفح ،خانیونس ،البریج ،غزه و شرق جبالیا گلوله های گازی شلیک کردند، که به دنبال آن دهها نفر دچار خفگی شدد و برخی شهروندان فلسطینی نیز در شرق البریج زخمی شدند، مرکز بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار شهدا به 3 نفر افزایش یافته است؛ 349 فلسطینی نیز تا این لحظه مجروح شده اند

شماری از جوانان نیزدرشرق خانیونس در صدد بریدن حصار مرزی حد فاصل میان غزه و اراضی اشغالی سال 48 برآمدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای اشغالگر برای سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی در راه پیمایی های حق بازگشت از گلوله هایی که محافل بین المللی ممنوع کرده اند، استفاده می کنند.

گفتنی است؛ صبح امروز کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد شمار مجروحین در غزه را شوک آور دانست و رژیم صهیونیستی را به بی توجهی به هشدارهای سازمان ملل متحد محکوم کرد.

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیست در برخورد با تظاهرکنندگان فلسطینی دست به خشن ترین برخوردها می زنند؛ جمع کثیری از فلسطینیان در اثر برخورد ظالمانه اشغالگران مجروح و یا به شهادت رسیدند.

اظهارت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در حالی است که متحدین اشغالگران صهیونیست در مقابل نقض حقوق بشر آشکار این رژیم همواره سکوت می کنند و از هیچ اقدامی برای بهبود شرایط فلسطینیان انجام نمی دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟