دیوان محاسبات به تخلفات سال‌های ۸۷ تا ۹۱ رسیدگی کند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) با استناد به اصل ۸۵ قانون Law اساسی گفت: این اصل بر حسابرسی و رسیدگی به هزینه دستگاه‌ها تاکید دارد. موارد فراوانی وجود دارد که هزینه‌ها از مصوبات پیشی گرفته است. در بخش الف گزارش کمیسیون برنامه و بودجه نیز ۲.۵ میلیارد دلار تخلف شده است اما نتیجه آن چه شد؟ با متخلف پس از سپردن به پرونده دادستانی دیوان محاسبات چه برخوردی شد؟ یک نفر تخلف کرده است حالا از حساب شرکت ملی نفت جبران می شود؟ با فرد متخلف چه برخوردی شد؟

این عضو کمیسیون آموز ش و تحقیقات مجلس گفت: از سال ۸۹ تاکنون هنوز پرونده تخلفات در حال رسیدگی است. چرا؟ نباید اجازه دهید گزارش کمیسیون برنامه و بودجه باعث وهن مجلس و دیوان محاسبات شود. تخلفات چند ده میلیارد اتفاق افتاده اما متخلف آزاد است در حالی که باید محکوم شود.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: این گزارش براساس آیین نامه داخلی مجلس تهیه شده و به این معنا نیست که دادستانی و دیوان محاسبات به این تخلفات رسیدگی نمی‌کنند.

لاریجانی در عین حال کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور را مامور کرد تا به تخلفات اتفاق افتاده طی آن سال‌ها رسیدگی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 372670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟