واکنش تند قاسمی به حمله نظامی تل آویو به پایگاه هوایی «تی 4»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز Rape و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی " تی ۴ " در حمص سوریه را شدیدا محکوم کرد و گفت: «تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی این کشور و مغایر با تمامی قوانین و موازین بین را المللی است که تنها شرایط بحرانی در سوریه و معادلات منطقه را پیچیده تر می کند».

چندین موشک، بامداد امروز- دوشنبه- به سمت فرودگاه «تیفور» در حومه حمص واقع در غرب سوریه شلیک شد که در پی آن شماری کشته و زخمی شدند. این گزارش‌ها حاکیست که سامانه دفاع هوایی این کشور فعال شده و موشک‌های مهاجم را سرنگون کردند. دیدبان حقوق بشر سوریه که به مخالفان دولت سوریه وابسته و در لندن مستقر است مدعی شده که تعدادی از نیروهای نظامی ایران و همچنین گروه‌های وابسته به ایران در میان چهارده نفری هستند که در حمله اسرائیل به بزرگترین پایگاه هوایی ارتش سوریه کشته شده اند.

قاسمی تصریح کرد: «بی تردید این اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی که تحولات میدانی به نفع دولت قانونی سوریه در جریان است، به منظور تقویت گروه های تروریستی و همچنین با هدف انحراف افکار عمومی از فاجعه غزه که شهادت دهها فلسطینی و زخمی شدن صدها تن دیگر را به دنبال داشته، انجام شده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر حمایت کامل خود از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و مردم آن تأکید کرده و از همه کشورهای آزاده و مجامع بین المللی می خواهد در قبال این تجاوز آشکار صهیونیست ها به یک عضو سازمان ملل متحد که قطعا صلح و امنیت بین المللی به مخاطره می افکند بی تفاوت نباشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟