یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که هدف از حمله به فرودگاه "T4" ایران نیست و دلیل واقعی می‌تواند مساله دیگری باشد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوری که نامی از او برده نشده است، در گفت‌وگو با روسیاالیوم، گفت: اظهارات مکرر اسرائیلی‌ها که می‌گویند فرودگاه تیفور را به بهانه حضور ایرانی‌ها در آن بمباران کردیم دروغ محض است و دلیل واقعی می‌تواند مساله دیگری باشد.

وی با اشاره به اینکه تل‌آویو از امکانات و نوع تجهیزات این فرودگاه مطلع است، افزود: اسرائیل به این نتیجه رسیده است که سوریه در حال خروج از هرج و مرج و نابسامانی است به همین دلیل تلاش می‌کند که در آن جا ویرانی ایجاد کند و نیروهای سوری را تضعیف کند.

تلویزیون سوریه امروز (دوشنبه) از صدای چندین انفجار در اطراف فرودگاه تیفور در حومه حمص خبر داد و افزود، فرودگاه با چندین فروند موشک که ابتدا تصور می‌شد آمریکایی باشند، هدف گرفته شد. مسکو و دمشق بعدا اعلام کردند دو جنگنده اسرائیلی مرتکب این حمله شده‌اند. خبرگزاری رسمی سوریه نیز از وجود تلفات در پی این حملات خبر داد.

تلویزیون سوریه افزود:سامانه‌های پدافند هوایی سوریه تعدادی از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کردند.

یک مقام سوریه نیز اظهار داشت:این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

در این راستا دیده بان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان سوری است مدعی شد: در این حملات موشکی به فرودگاه نظامی تیفور 14 تن کشته شده‌اند که در میان آنها تعدادی ایرانی‌ نیز است.

یک منبع نظامی نیز گفت:سامانه‌های پدافند هوایی "سوریه" پنج فروند از هشت فروند موشک‌ شلیک شده را رهگیری و ساقط کردند و باقی به فرودگاه اصابت کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟