به گزارش گروه سیاسی رکنا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خبرنامه خود آورده است: زنجیره غذا، سیستم مراقبت درمانی، سیستم آموزش، سیستم آب و فاضلاب در یمن فروپاشیده است و بیماری، سوءتغذیه، مرگ و میر غیرنظامیان نیز در حال گسترش است.

این سازمان بشر دوستانه افزود: زندگی برای ساکنان یمن به علت نحوه مبارزه در این مخاصمه به طرز وصف­ ناشدنی طاقت­‌فرسا است. کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ سال­ها از طرفین در حال جنگ خواسته است تا به گونه­‌ای مبارزه­‌شان را پیش برند که چنین آثار شدیدی بر غیرنظامیان نداشته باشد.

رابرت ماردینی، مدیر منطقه­‌ای کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در این رابطه با اشاره به وخامت اوضاع در یمن می‌گوید: «نیازهای بسیار شدید خانواده­‌ها کمتر خواهد شد (همچنین بیماری­، سوءتغذیه و مرگ غیرنظامیان) اگر صرفاً اصول حقوق بین­‌المللی بشردوستانه رعایت شوند.»

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ طی سه سال گذشته همواره این پیام را تکرار کرده است: غیرنظامیان را هدف قرار ندهید. بیمارستان­ها را هدف نگیرید. آمبولانس­ها را هدف نگیرید. کارکنان بشردوست را هدف نگیرید. اجازه دهید واردات تجاری و بشردوستانه کالا به داخل و در سرتاسر یمن افزایش یابد.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بر این باور است که می­‌توان پیشرفت ایجاد کرد، چرا که این سازمان بشردوستانه توانسته است پس از به دست آمدن توافقات جدید از بازداشت­‌شدگان جنگی در هر دو طرف بازدید کند. به گفته این سازمان، این گام مثبت نشان می­‌دهد که طرفین مربوطه می­‌توانند راه­هایی را برای انجام وظایف­شان طبق حقوق بین­‌المللی بشردوستانه پیدا کنند.

صلیب سرخ همچنین تیم­‌های جراحی تخصصی را در دو بیمارستان در طرف مقابل خط مقدم، در عدن و صعده مستقر کرده تا خدمات حیاتی به بیماران ترومایی و زخمیان جنگی ارائه کند. سال گذشته، مجموع 139,967 نفر در دو مرکز تحت حمایت کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ مورد درمان قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 370300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟