طی ساعات آینده غوطه شرقی به عنوان منطقه امن و خالی از تروریست ها اعلام می شود

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا): بر اساس توافق انجام شده بین ارتش سوریه و جیش الاسلام در غوطه شرقی دمشق، تروریست Terrorist های جیش الاسلام از دوما به جرابلس می روند و سلاح سنگین و میان برد خود را تحویل ارتش سوریه می دهند.
طبق این توافق؛ همه ربوده شدگان نظامی و غیرنظامی به علاوه اجساد کشته شدگان تحویل داده می شوند.
سانا همچنین با اشاره به آغاز خروج تروریست ها از شهر دوما اعلام کرد: طی ساعات آتی غوطه شرقی دمشق به عنوان منطقه امن و خالی از تروریستها اعلام خواهد شد.
خبرگزاری سوریه با اشاره به خروج تروریست ها از شهرک های جوبر، عربین، زملکا و عین ترما در غوطه شرقی دمشق آنرا به مثابه گام اساسی برای پاکسازی کامل غوطه شرقی از لوث تروریست ها دانست.
یک منبع سوری نیز اعلام کرد: ۶۰ اتوبوس برای انتقال افراد مسلح فیلق الرحمن و خانواده های آنها از دوما از غوطه شرقی به ادلب آماده شده است. بر اساس توافق به عمل آمده، ابتدا افراد مسلح وابسته به فیلق الرحمن به همراه خانواده های خود خارج می شوند و در ادامه افراد مسلح وابسته به جیش الاسلام و خانواده های آنها از دوما می روند. در ابتدا زنان و کودکان و سالخوردگان و سپس افراد مسلح خارج می شوند.
قبلا الجزیره گزارش داده بود: شب گذشته درباره خروج زخمی شدگان از شهر دوما در غوطه شرقی توافق شده است و همزمان گفتگوها برای سرنوشت این شهر ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369749 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟