گاف توییتری ترامپ درباره دیوار مرزی مکزیک+ تصاویر

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در حساب توییتر خود یک گاف دیگر داد و با انتشار تصاویری از یک حصار در کالکزیکوی کالیفرنیا که فرآیند ساخت آن از ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز شده است، نوشت که فرآیند ساخت دیوار مرزی مکزیک آغاز شده است.

گاف توییتری ترامپ درباره دیوار مرزی مکزیک

رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتر خود از آغاز فرآیند ساخت دیوار در مرز جنوبی این کشور خبر داد و تعدادی عکس را در ارتباط با آن منتشر کرد.

این درحالی است که به دنبال انتشار این توییت ترامپ، برخی کاربران اعلام کردند که ترامپ Trump تفاوت میان حصار و دیوار را هم نمی داند و برخی مقامات هم اعلام کردند که این تصاویری که او منتشر کرده است مربوط به دیوار مرزی مکزیک نیست؛ بلکه بخشی از پروژه در حال ساخت حصار 2 مایلی در کالکزیکوی کالیفرنیاست که از سال 2009 در اولویت قرار داشت.

«کرستن نیلسن»، وزیر امنیت میهن ایالت متحده آمریکا به منظور شفاف سازی در این توییت دونالد ترامپ، آن را به اشتراک گذاشت و نوشت: «این تنها یکی از پروژه های ساخت دیوار مرزی است. این دیوار 30 فوتی به امنیت منطقه نزدیک کالکزیکو در کالیفرنیا کمک زیادی خواهد کرد.»

یک مهندس ساخت و ساز هم اعلام کرد که بین کلمات «حصار» و «دیوار» تفاوت وجود دارد. در واقع حصار یک مانع است که شما می توانید از میان آن طرف دیگر را ببینید؛ اما دیوارها چنین ویژگی ندارند و پایه های آنها پیوسته هستند.

سازمان گشت مرزی آمریکا حدود یک ماه پیش از آغاز ساخت یک دیوار 30 فوتی برای جایگزینی آن با حصار قدیمی که در کالکزیکو ساخته شده بود، خبر داد. کالکزیکو شهری مرزی در 117 مایلی شرق سن دیگوی کالیفرنیاست. گزارش‌ها حاکی از آن است که هزینه ساخت این دیوار 18 میلیون دلار برآورد شده است.

دونالد ترامپ از زمان رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود که برای جلوگیری از ورود پناهجویان، یک دیوار در امتداد مرز مکزیک می سازد. وی بارها از مکزیک درخواست کرد که هزینه ساخت این دیوار را بپرداز

د؛ اما مکزیک اعلام کرد که به هیچ وجه حاضر به پرداخت آن نیست.

ترامپ روز گذشته هم پیشنهاد کرد که از آنجایی که ساخت دیوار مرزی مکزیک یک ضرورت برای حفظ امنیت ملی است، هزینه های مالی ساخت آن باید از محل بودجه وزارت دفاع آمریکا تأمین شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 369109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟