معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی اعلام کرد: محکومین به حبس بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در نقطه صفر مرزی در مرز لطف آباد درگز از توابع استان خراسان رضوی مبادله شدند.

مجتبی عندلیب با بیان اینکه این اقدام همسو با پروتکل الحاقی به قانون Law معاضدت قضایی بین دولت‌های ایران و ترکمنستان انجام شد، افزود: امروز ۴ نفر زندانی Prisoner ترکمنستان که ۲ نفر در زندان‌های استان تهران و ۲ تفر در زندان‌های مشهد بودند تحویل مقامات قضایی این کشور شدند که عمده جرائم آنان مربوط به مواد مخدر Drugs بود.

وی ادامه داد: حدود بیش از ۲۸۰ نفر از زندانی‌های ایرانی مقیم زندان‌های ترکمنستان از سوی مقامات قضایی، امنیتی و مرزبانی ایران تحویل گرفته شد که عمده جرائم زندانیان ایرانی نیز مرتبط با مواد مخدر بود.

این مقام قضایی بیان کرد: زندانیان ایرانی که وارد کشور می‌شوند پس از رسیدگی‌های اولیه تحت نظارت مقامات قضایی محلی به زندان‌های استان‌های متبوعه خود منتقل می‌شوند.

این مقام قضایی تاکید کرد: شهروندان ایرانی مخصوصا رانندگانی که به هر دلیل قصد عزیمت به کشور‌های همسایه به ویژه ترکمنستان را دارند قبل از عزیمت هشدار‌های پیشگیرانه قضایی و امنیتی را جدی بگیرند و نسبت به افزایش آگاهی و اطلاعات خود به قوانین کشور‌های همسایه اقدام کنند تا در آینده خود و خانواده هایشان دچار مشکل نشوند.

تبادل این محکومان به حبس به دنبال سفر امروز رئیس جمهوری کشورمان به عشق آباد و در اجرای موافقت نامه انتقال محکومین فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان صورت گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 369070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟