ترامپ: دموکرات‌ ها اصلاح قانون مهاجرتی داکا را از یاد برده‌اند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، دونالد ترامپ Trump  رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری نوشت قانونگذاران دموکرات آمریکا، اصلاح قانون Law مهاجرتی داکا را از یاد برده اند.
ترامپ با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت:«محض اطلاع آن دسته از شما که هنوز علاقه مند به این موضوع هستید، باید بگویم دموکرات ها کاملاً داکا DACA را از یاد برده اند و دیگر علاقه چندانی از سوی آنها به این موضوع وجود ندارد»!
یادآور می شود طرح داکا، در سال 2012 میلادی در دولت باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا پیشنهاد و اجرایی شد. طبق «داکا»، فرزندان مهاجران غیرقانونی در آمریکا توانستند از مخفی شدن نجات پیدا کنند و اجازه کار در خاک این کشور را داشته باشند.
ترامپ ماه سپتامبر پارسال (شهریور ماه) اعلام کرد طرح داکا را از پنجم مارس لغو می کند. وی همچنین به کنگره شش ماه فرصت داد قانونی در این رابطه تصویب کند. از آن زمان تاکنون، دموکرات ها و جمهوری‌خواهان برای تدوین متن توافقی در ارتباط با مهاجران موسوم به «رویاپردازان» همکاری کرده‌اند. رویاپردازان به مهاجرانی اطلاق می شود که در زمان کودکی، غیرقانونی به آمریکا آورده شدند و به موجب طرح داکا، از خطر اخراج مصون مانده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟