خشم پوتین، نتانیاهو را از بمباران سوریه منصرف کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا به نقل از راشاتودی، رونن برگمن، پژوهشگر و تحلیلگر مشهور اسرائیلی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت شبی که جنگنده اف-16 اسرائیل سرنگون شده بود، منطقه در آستانه جنگی فراگیر بود؛ اما تماس های مسکو سبب شد تا تل آویو از قصد خود منصرف شود.

برگمن در مصاحبه با این شبکه آمریکایی اعلام کرد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از سرنگونی جنگنده اسرائیلی بوسیله موشک های ضد هوایی سوریه دستور داد تا حملات شدیدی به سایر مناطق سوریه انجام گیرد؛ اما این عملیات پس از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین به نتانیاهو منتفی شد.

این نویسنده و پژوهشگر اسرائیلی گفت: پوتین با نتانیاهو تماس گرفت و به شدت از اصابت خمپاره های اسرائیلی به نزدیکی مراکز نیروهای روسی خشمگین بود و این مسأله سبب شد تا نتانیاهو دستوراتی به ارتش دهد تا این حمله متوقف شود و طرح حملات سهمگین به سوریه لغو شود.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد نشان می دهد آقای واقعی خاورمیانه روسیه است و نه آمریکا. این پژوهشگر اسرائیلی در ادامه با ابراز ناامیدی از غیاب نقش آمریکا مدعی شد اسرائیل بارها از واشنگتن خواسته است تا به روسیه فشار آورد تا این کشور اجازه ندهد ایران فعالیتی در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی داشته باشد، اما تلاش های اسرائیل از بین رفته است.

برگمن در ادامه تصریح کرد: یکی از مسئولان اسرائیلی که بازدیدهای زیادی از واشنگتن داشته به تازگی به من گفته ما نمی فهمیم آمریکایی ها چه کاری با سیاست هایشان در خاورمیانه می کنند؛ آنها از خاورمیانه عقب نشینی کرده اند و جز در حد کلمات و سخنرانی ها پایبندی واقعی به امنیت اسرائیل ندارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟