عربستان پرداخت دیه قربانیان حادثه جرثقیل را پذیرفته ولی دیه شهدای منا را نپذیرفته است

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پیگیری دریافت دیه قربانیان حادثه Incident سقوط Fall جرثقیل و فاجعه منا در حج سال 1394، گفت: عربستان سعودی اعلام کرده است که دیه قربانیان حادثه سقوط جرثقیل را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: اما ما درباره دیه شهدای حادثه منا، از آنجا که عربستان اعلام کرده است، حادثه ناشی از بی‌احتیاطی خود زائران بوده است، با این کشور درگیری حقوقی داریم.

حسینی شاهرودی در ادامه گفت: اخباری که از سازمان حج داریم این است که این سازمان موفق به دریافت دیه شهدای منا نشده است و قانون Law نیز می‌گوید محاکم عربستان باید به این حادثه رسیدگی کنند و اگر برمبنای حکم صادره، ما محکوم شدیم باید شکایتمان را در دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری کنیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به فقدان روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان، برای پیگیری حق خود در دریافت دیه قربانیان در دادگاه‌های عربستان باید اقدام نیابتی کنیم و وکلایی از دیگر کشورها در این زمینه به کار بگیریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 357640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟