به گزارش گروه سیاسی رکنا، بزرگ‌ترین هجوم فروش ارزهای مجازی در تاریخ معاملات این نوع ارز باعث شد تا ارزش بازار Store ارزهای مجازی جهان از ۸۳۶ میلیارد دلار به ۲۸۶ میلیارد دلار سقوط Fall کند.

در معاملات دیروز کل ارزش بازار ارزهای مجازی جهان برای نخستین بار از ماه نوامبر گذشته به زیر ۳۰۰ میلیارد دلار رسید. تا آخرین ساعات معاملاتی روز گذشته از آخرین ۵ روز معاملاتی، ارزهای مجازی شاهد سقوط ارزش دورقمی بودند.

بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی شاهد سرکوب از سوی بانک‌های بزرگ بودند به‌گونه‌ای که بانک‌ها و دولت‌های بزرگ درحال اقدام برای محدود کردن امکان خرید این ارزها هستند.

روز سه‌شنبه بانک تسویه‌های بین‌المللی هشدار داد که مقامات مالی و دولتی جهان باید خود را برای مقابله با گسترش شدید ارزهای مجازی آماده کنند.

به دلیل انتشار خبرهای متعدد منفی در باره ارزهای مجازی و سیاست بانک‌ها و دولت‌ها در قبال آن، ارزش این ارزها از اول سال تاکنون ۷۰ درصد سقوط کرده است.

ارزش بازار بیت‌کوین از ۳۲۶ میلیارد دلار در اواسط ماه دسامبر سال گذشته به ۱۰۶ میلیارد دلار در بازار دیروز رسیده است.

طی هفته جاری نیز گروه بانکی لویدز انگلیس شامل بانک‌های لویدز، اسکاتلند، هالی‌فکس و MBNA اعلام کرد که امکان خرید ارزهای مجازی توسط کارت‌های اعتباری این بانک‌ها را مسدود کرده است.

بانک آمریکا، جی‌پی‌مورگان و سی‌تی‌گروپ نیز سیاست مشابهی را در پیش گرفته‌اند. تقریباً تنها کشور هاب اقتصادی که هنوز برنامه‌ای برای مقابله با بیت‌کوین نگرفته است، سنگاپور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟