به گزارش گروه سیاسی رکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه نشست رونمایی از برنامه مقطع کارشناسی رشته علوم اقتصادی تجدید نظر شده کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اتحاد و وحدت ملی و ضرورت گفت‌وگو در این زمینه اظهار کرد: در مورد اتحاد و وحدت ملت، امام راحل بسیار تاکید داشتند که ملت ایران باید یکپارچه باشد و وحدت ملی را دنبال می‌کردند. رهبر انقلاب هم همواره بر این تاکید داشتند و در مورد وحدت و همگرایی گروه‌های سیاسی هم رهبر انقلاب علاوه بر این، مکرر اظهار نظر کردند و در حدود سال‌های ۸۰ یا ۸۳ و ۸۴ بود که ایشان یک بار از جامعه روحانیت مبارز، یک بار از جامعه مدرسین و یک بار از مجمع روحانیون مبارز دعوت کردند که این مجموعه های روحانی با هم نشست برگزار کردند تا تلاششان بر این باشد که گفت‌وگو کنند و مواضعشان را به هم نزدیک سازند.

وی افزود: مطمئناً امروز هم رهبر انقلاب خواهان وحدت ملی و خواهان این هستند که گروه‌های سیاسی با هم گفت‌وگو داشته باشند چرا که هرچه انسجام ملی ما بالاتر رود پشتوانه مهم‌تری برای انقلاب ما در مقابل نقشه‌های شوم استکباری خواهد بود و ما هم از این وحدت ملی و گفت‌وگوی برای نزدیک‌شدن مواضع و دیدگاه‌ها به هم استقبال می‌کنیم. بنای ما هم بر این است که هم تلاش کنیم تا اقوام ایرانی به یکدیگر نزدیک شوند که این نزدیکی موجب پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران شده و هم پیروان مذاهب مختلف در ایران روی وحدت ملی تکیه کنند و هم احزاب، گروه‌ها و جمعیت‌های سیاسی با رعایت خط قرمزهای نظام و خط قرمزهای مصالح و منافع ملی به گفت‌وگو با هم بپردازند و از این جهت، استقبال می‌کنیم.

مصباحی‌مقدم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به دنبال اظهارات پیشین مطرح شده در خصوص محاکمه محمود احمدی‌نژاد و با توجه به اقدام‌های اخیر رئیس دولت‌های نهم و دهم و نامه‌اش به رهبری، چه اقدام‌های دیگری صورت داده‌اید، گفت: بعد از این که به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، موضع جامعه روحانیت مبارز را در مورد ضرورت محاکمه آقای احمدی‌نژاد با توجه به تخلفاتی که داشته مطرح کردم دیگر اقدام خاصی از ناحیه روحانیت نداشتیم. طبعاً در انتظاریم که دستگاه قضایی وظیفه خودش را در این راستا انجام دهد و هر چه که دادگاه به نتیجه رسید نسبت به آن خاضع خواهیم بود.

در پایان این نشست نیز جلد نخست کتاب «در گذر زمان» شامل سخنرانی‌ها، نطق‌ها و اظهارنظرهای غلامرضا مصباحی‌مقدم در مجلس شورای اسلامی در سه دوره نمایندگی که انتشارات دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را در ۵۰۰ نسخه منتشر کرده است، رونمایی شد. جلد دوم این کتاب هم که مجموعه مصاحبه‌های وی در طول ۱۲ سال نمایندگی مجلس است، متعاقباً منتشر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 355589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟