به گزارش رکنا، مأموران اطلاعات سپاه، با پایش گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، به اخباری دست یافتند که نشان می‌داد عده‌ای، با راه‌اندازی یک گروه تلگرامی، اقدام به انتشار مطالب غیر‌اخلاقی، مطالب ضددینی، توهین به مقدسات اسلامی و حمایت از خانوادۀ سلطنتی از‌هم‌پاشیدۀ پهلوی می‌کنند. در تحقیقات دیگر مأموران سپاه، مشخص شد اغلب افرادی که در این گروه عضو هستند ادمین برخی از کانال‌ها و گروه‌های معاند می‌باشند. لذا، با توجه به حساسیت پرونده، موضوع، برای ادامۀ پیگیری و جلب متهمان، به دادسرا اعلام گردید و قاضی Judge مهدی حقدادی، دادیار شعبۀ ویژۀ جرائم رایانه‌ای دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد، مسئول رسیدگی به این پرونده شد.در مرحلۀ ابتدایی تحقیقات، ضابطان قضایی سپاه مسئولیت یافتند متهمان این پرونده را شناسایی کنند و آنان را تحت کنترل نامحسوس قرار دهند. طولی نکشید که محل سکونت متهمان از طریق رد‌زنی سایبری شناسایی شد و تحت نظر قرار گرفت.

متهمان، غافل از اینکه زیر نظر قانون Law هستند، به فعالیت خود ادامه می‌دادند تا اینکه سردستۀ این باند ضد‌انقلاب، طی انتشار چند پست در این گروه تندرو و ضد‌دینی، اعلام کرد قصد دارد اعلامیه‌هایی که از طریق یکی از عوامل معاند جمهوری اسلامی در خارج کشور به دستش رسیده است را در مشهد پخش کند. این اعلامیه حاوی اطلاعاتی از جمله دفاع و حمایت از خانوادۀ سلطنتی پهلوی، مطالب غیر‌اخلاقی ضد رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام‌خمینی(ره)، و احادیث جعلی معصومین‌(ع) دربارۀ نظام جمهوری اسلامی بود که متهم اصلی، با فریب اعضای این گروه، قصد داشت این مطالب را، طی انتشار تراکت‌های کوچک و بزرگ، در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان‌ رضوی پخش کند. با به دست آمدن این اطلاعات و تکمیل تحقیقات، تیم رسیدگی‌کننده به پرونده، طی هماهنگی با قاضی حقدادی، وارد عمل شد و، قبل از اجرای هر عملی، متهم اصلی به هویت ع. ع. را دستگیر کرد. در بخش دیگری از این تحقیقات، مشخص شد که دیگر عضو این گروه در زمان انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز، به دلیل انتشار مطالب غیرواقعی دربارۀ نامزدهای انتخاباتی و ایجاد تنش در میان شهروندان، به دادسرا احضار شده و مورد تذکر قضایی قرار گرفته است.

دستگیری لیدر ضدانقلاب‌ها

متهم، که مردی جوان است، پس از تشکیل پرونده، برای بیان پاره‌ای از توضیحات، به دادسرا منتقل شد و در برابر قاضی پرونده قرار گرفت. این مرد جوان در اظهارات خود به قاضی حقدادی گفت:‌ «از چندی پیش با یکی از مجریان تلویزیونی صداوسیما که به آن طرف آب متواری شده است و نمی‌دانم در کجا ساکن است ارتباط برقرار کردم. او مطالبی که دربارۀ خانوادۀ رژیم ستمشاهی پهلوی بود را برایم ارسال می‌کرد. من هم، با راه‌اندازی یک سوپر‌گروه در شبکۀ تلگرام، آن مطالب را منتشر می‌کردم. البته اغلب افراد عضو در این گروه ساکن روستایی هستند که من در آنجا به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام. من فقط این مطالب را در گروه منتشر می‌کردم و نمی‌دانستم که این عمل جرم Crime محسوب می‌شود.». اگرچه شواهد و مستندات موجود نشان می‌داد متهم در کنار راه‌اندازی این گروه چند کانال تلگرامی غیر‌اخلاقی دیگر را هم مدیریت می‌کند، او مطالبی که علیهش در پرونده وجود داشت را کذب دانست و رد کرد. در حالی که این مرد جوان حاضر به همکاری با قانون نبود، طبق دستور قاضی حقدادی، برای ادامۀ تحقیقات، در اختیار مأموران ادارۀ اطلاعات سپاه قرار گرفت. بررسی‌های این پرونده ادامه داشت تا اینکه شش نفر از همدستان متهم، که یکی از آنان کارمند اخراجی یکی از نهاد‌های دولتی است، توسط عوامل سپاه و پلیس Police دستگیر شدند.

دادیار شعبۀ ٢٣٣ ویژۀ جرائم رایانه‌ای و فضای سایبری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده به خبرنگار ما گفت: «در پی رصد‌های اطلاعاتی نیروهای سپاه اخباری به دست آمد که نشان می‌داد افرادی، تحت القائات مسموم افراد ضدانقلاب، که در خارج از کشور به سر می‌برند و با عنوان «انجمن پادشاهی» شناخته می‌شوند و کمپین «بازگشت شاهزاده» را نیز هدایت می‌کنند، اقدام به راه‌اندازی یک سوپرگروه کرده‌اند که بیش از ٧۵٠نفر عضو دارد.». قاضی مهدی حقدادی افزود: «در تحقیقات بعدی این پرونده مشخص شد که برخی از کاربران این گروه، خصوصاً مدیران آن، پیام‌های متعددی در جهت تضعیف نظام، حمایت از سلطنت‌طلبان، خاندان پهلوی، حمایت از محکومان دادگاه‌ها و اکاذیب ضددینی را نشر می‌دهند. علاوه‌بر این، مدیران این گروه، در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری امسال، با اعلام فراخوان، تجمعاتی غیر‌قانونی ایجاد کرده و موجب تنش در میان رأی‌دهندگان شده بودند.». وی با بیان اینکه اعضای اصلی این باند ضددینی با عوامل معاند در خارج از کشور ارتباط مستقیم داشته‌اند اظهار کرد: «مدیران این گروه نیز، با نشر مطالبی در حمایت از زرتشتیان، به پیامبر گرامی اسلام و احادیث معصومین(ع) بی‌حرمتی می‌کردند و این اکاذیب را در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی دیگر نشر می‌دادند.».

حقدادی ادامه داد: «با تکمیل تحقیقات این پرونده، دستور جلب متهمان صادر شد و سردستۀ این باند ضدانقلاب، به همراه شش همدستش، در یکی از مناطق مرکزی شهر مشهد شناسایی و دستگیر شدند. در بازرسی از محل سکونت آنان، تراکت‌هایی حاوی مطالب علیه جمهوری اسلامی و حمایت از خانوادۀ سلطنتی پهلوی کشف و ضبط شد.».

دادیار شعبۀ ٢٣٣‌ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیۀ٢ مشهد عنوان کرد: «اتهام متهمان این پرونده اهانت به مقدسات دین مبین اسلام، توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام و تشکیل گروه علیه نظام جمهوری اسلامی است که قانون‌گذار برای متخلفان مجازات های مختلفی از جمله تا ده سال حبس در نظر گرفته است.». وی در پایان تأکید کرد: «امروزه برخی افراد سود‌جو و فرصت‌طلب در فضای مجازی، با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های ضداخلاقی، کاربران سایبری را فریب می‌دهند و، با عضویت آنان در این‌گونه گروه‌ها، برای خود پوششی درست می‌کنند تا بتوانند مقاصد شومشان را عملی کنند. لذا از شهروندان درخواست می‌شود فریب این‌گونه گروه‌ها را نخورند چراکه همراهی با این افراد در قالب عضو نیز از مصادیق جرم محسوب می‌شود و اعضای این گروه‌ها نیز به نوعی در جرم مدیران آن‌ها سهیم‌اند.».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی حوادث رکنا را از دست ندهید:

التهاب در فریمان / فاطمه 5 ساله را در سرویس بهداشتی خانه پدربزرگ به قتل رساندند + عکس

زایمان عجیب دختر 17 ساله در وسط خیابان / او پنهانی باردار شده بود! + عکس

مرد شیطان صفت اعدام شد

ماجرای مرد روانی برای هیجان به خانم های تهرانی حمله می کرد + فیلم گفتگو

تصادف وحشتناک یک مرد با اتوبوس هنگام عبور از خیابان + فیلم

86 قتل در پرونده پرستار آلمانی +عکس

دستگیری پسر 16 ساله با ماسک وحشت

قوه قضاییه آمادگی محاکمه سران فتنه را دارد/ مدیران کانال‌های تلگرامی به حبس از ۶ماه تا ۵سال محکوم‌ شده‌اند + عکس

ناپدید شدن تازه داماد تهرانی در شب تولد + عکس

اقدام وحشتناک با زن جوان در مقابل شوهرش + عکس

۹ ساعت ترس و وحشت دختر نوجوان که ناخواسته طعمه شده بود

دستگیری 3 جوان 20 ساله که سارق مسلح سوپر مارکت های تهران بودند+عکس

انکار ربودن و آزار زن ورزشکار در تهران + عکس

اقدام زشت زن مطلقه در کوچه های خلوت مشهد

قارچی که حشرات را به زامبی تبدیل می‌کند + فیلم

بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب با فرمان رهبر انقلاب

جدال زن رسمی و موقت مرد بازاری تهران بر سر ارثیه میلیاردی شوهرشان +عکس

سرنوشت پیکر شهید حججی +عکس

مانکن سابق پس از کشتن هنرپیشه و مجری مشهور خود را کشت +عکس

زمین گیری گرگ های خشمگین پایتخت در طرح ضربتی پلیس + فیلم گفتگو و عکس

 

کدخبر: 299147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟