به گزارش گروه سیاسی رکنا، چندین پایگاه خبری تایید کردند نظامیان عربستان سعودی جزیره تیران مصر را بی سر و صدا و به شکلی پنهان از مصر تحویل گرفته‌اند.

یک منبع دیپلمات غربی به تارنمای «مدی مصر» گفته است نیرو‌های مصری جزیره تیران را به همتایان سعودی خود تحویل داده‌اند و اکنون نیرو‌های سعودی در چارچوب توافقنامه تعیین مرز‌های دریایی بین مصر و عربستان، که مصر به موجب آن از حاکمیت بر دو جزیره تیران و صنافیر به نفع عربستان عقب‌نشینی کرد، در جزیره تیران واقع در دریای سرخ مستقر شده‌اند.

عربستان بی سر و صدا جزیره تیران را از مصر گرفت

این منبع -که کشورش در عملیات نیرو‌های چند ملیتی مستقر در سینا مشارکت دارد- خاطرنشان کرد این اقدام بعد از بروز مشکل در تعیین وضع حقوقی نیرو‌های چند ملیتی مستقر در تیران انجام شد و این جزیره دیگر تحت معاهده صلح سال ۱۹۷۹ بین مصر و رژیم صهیونیستی قرار ندارد.

این در حالی است که ماموریت نیرو‌های بین‌المللی، اجرای این معاهده در سرزمین‌های مورد اختلاف بین مصر و رژیم صهیونیستی بود.

بر اساس طرح عربستان قرار است یک پل Bridge زمینی بین عربستان و مصر ایجاد شود به شرطی که قوانین اقامت بیگانگان برای مصری‌هایی که تمایل به اقامت در دو جزیره تیران و صنافیر دارند، اجرا گردد.

پایگاه‌های اینترنتی «آی ۲۴ و عربی ۲۱» نیز خبر تحویل گرفتن جزیره تیران و استقرار نیرو‌های سعودی در آن را منتشر کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟