انواری: قطعا چیزی به نام برجام 2 در کار نخواهد بود

به گزارش گروه سیاسی رکنا،حسین انواری در خصوص اثرات جایگزینی پول ملی کشورها به جای دلار در مبادلات تجاری کشورها و بی اثر شدن تحریم ها اظهار داشت: ما بالاخره باید تصمیم بگیریم دلار را از گردونه معاملاتمان حذف کنیم، چون دارند با ما بازی می کنند. طبیعی است که با حذف دلار، یورو جایگزین آن خواهد شد اما ما نمی دانیم که پشت این صحنه های شل کن سفت کن که انجام می دهند چیست؟

وی افزود: از یک سو در امور داخلی ما دخالت می کنند و حرف های بی ربط ، بی منطق و سست می زنند و جای تعجب است که یک سیاستمدار اروپایی چنین حرف هایی می زند همچنین از سوی دیگر ممنوعیت هایی و در مقابل گشایش هایی ایجاد می کنند.

این سیاستمدار اصولگرا در پاسخ به این سوال هم که با سیاست های آمریکا و مواضع اخیر ترامپ Trump و نیکی هیلی به بهانه مساله موشکی ایران، آیا این ها تاثیری در روابط اروپایی ها با ایران خواهد داشت یا نه؟ گفت: بحث بر سر منافع مادی است. اگر منافع مادی اروپایی ها اقتضا کند، با آمریکایی ها رفیق هستند و طبق خواست آنها عمل می کنند.

وی اضافه کرد: باید قبول کرد که اروپا و آمریکا یکدیگر را رها نمی کنند تا با ما رفیق شوند اما مهم منافع مادی اینها یکی در ارتباط با آمریکا و دیگری رقابت درون خود کشورهای اروپایی است. آنها هم دارند رصد می کنند که یکی از دیگری در ارتباط با مسائل اقتصادی پیشی نگیرد.

منافع اقتصای اروپا اقتضا می کند که رابطه با ایران را توسعه دهد

انواری اظهار داشت: اقتصاد ایران بازار Store خیلی مرغوبی برای اروپا است و سابقه این را هم داشتیم. اگر منافع مجموعه اروپا و اتحادیه اروپا به گونه ای باشد که توسط آمریکا تامین شود قطعا با ما خیلی راه نخواهند آمد.

وی در خصوص این که منافع اقتصادی اروپا اقتضا می کند رابطه با ایران را توسعه دهد گفت: چون این مساله سابقه قبلی هم دارد این روابط اقتضا می کند که برقرار باشد منتها آنها تابع یک نفوذ بیشتر هستند و تعحب هم می کنیم که مثلا اگر اروپایی ها زیر نفوذ آمریکایی ها قرار نگیرد چه اتفاقی می افتد.

قطعا چیزی به نام برجام 2 در کار نخواهد بود

انواری در خصوص طرح برجام 2 اظهار داشت: قطعا این اتفاق نخواهد افتاد. سیاست سلطه گری این است که ذره ذره وارد می شوند و دلشان هم نسوخته است. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این ها کمر به قتل Murder این انقلاب بسته اند و می خواهند که نابود کنند منتها نمی توانند این را بگویند اما از طریق سرویس های مجازی و جاسوسی زمینه را فراهم می کنند که وارد این نفوذ شوند.

عضو حزب موتلفه اسلامی همچنین با تاکید بر این که قطعا چیزی به نام برجام 2 در کار نخواهد بود گفت: عربستان عددی نیست و یک عامل مزدور سیاست های آمریکائی هاست. هم پول هایش را می گیرند و هم حیثیتشان را لکه دار می کنند.

وی افزود: عربستان الان با این کارهایی که مخصوصا در یمن می کند تقریبا موقعیت خود را در سراسر جهان به عنوان یک کشور مذهبی از دست داده است و هیچ توجیهی نیست.

منبع: ایرنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟