سناتور آمریکایی طرح ضدایرانی معرفی کرد

دو تن از سناتور‌های آمریکا، طرحی برای بررسی دارایی مقامات ایران معرفی کردند.

سناتور تام کاتن، نماینده آرکانزاس و سناتور اورین هاچ، نماینده اوتا، طرح را معرفی کردند که به موجب آن وزیر خزانه‌داری آمریکا ملکف می‌شود تخمین‌هایی درباره دارایی‌های مقامات کلیدی دولت ایران منتشر کند.

این طرح جنجالی تحت عنوان «قانون شفافیت دارایی رهبران ایران»، ماهیتی مداخله‌جویانه دارد.

گفتنی است که کاتن، مواضعی به شدت علیه ایران اتخاذ می‌کند و یکی از چهره‌های کلیدی محافل ضدایرانی در واشینگتن به شمار می‌رود.

کاتن پس از معرفی این طرح، در وبلاگ رسمی‌ایش بیانیه‌ای شدیداللهجه علیه ایران منتشر و مقامات ایران را به سوءمدیریت اقتصاد ایران متهم کرد.

اظهارات اخیر این دو سناتور در واقع در ادامه بیانیه‌ها و سخنان ضدایرانی مقامات آمریکا بویژه پس از ناآرامی‌های اخیر مطرح شد. در جریان حوادث Accidents دیماه، مقامات آمریکایی بیانیه‌ها، توئیت‌ها و یادداشت‌هایی درباره وضعیت داخلی ایران منتشر کردند.

در بیانیه کاتن، هر دو سناتور معرفی‌کننده این طرح اظهاراتی علیه ایران مطرح کردند، اما در اظهارات هاچ، نکته‌ای کلیدی درباره هدف این طرح ذکر شده است. او ضمن اظهار خرسندی از معرفی این طرح گفت: «با آگاهی دادن به افکار عمومی درباره سودجویی دولت ایران و ضرر رساندن به مردمش، این پیشنهاد به ایرانیان در خواست‌شان برای آزادی Freedom و رونق کمک خواهد کرد.»

همانطور که در سخنان هاچ آمده، هدف اصلی این طرح، تاثیرگذاری بر افکار عمومی ایران است.

اگر این طرح، تصویب و به قانون Law تبدیل شود، وزارت خزانه‌داری آمریکا به انتشار گزارش‌های دوره‌ای درباره «پول‌های کلی تخمینی یا سایر دارایی‌های مقامات ایران موجود در حساب‌هایی در آمریکا و موسسات مالی خارجی» مکلف خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟