به گزارش وب سایت شبکه خبری العربیه وابسته به دربار سعودی، حکومت افغانستان روز یک‌شنبه 4 فوریه، اعلام کرد که برای گرفتن انتقام از طالبان، از تمامی گزینه‌ها به شمول اعدام execution زندانیان این گروه، کار گرفته خواهد شد.

به نقل از شبکه خبری "طلوع نیوز"، ریاست اجرایی افغانستان گفته است که پس از حملات خونین اخیر در این کشور، حکومت افغانستان برنامه تازه‌ای را روی دست گرفته که براساس آن شماری از زندانیان گروه طالبان اعدام خواهند شد.

ریاست اجرایی افغانستان گفت: "برنامۀ حکومت این است که نخست عملیات‌ها در برابر این گروه افزایش یابند و سپس، شماری از اعضای این گروه که پرونده‌های شان روی میز حکومت است، پس از طی مراحل قانونی، اعدام شوند".

جاوید فیصل، معاون سخنگوی رییس جمهوری افغانستان گفته است: "به شمول اعدام، حکومت افغانستان در برابر دشمنان از هیچ انتخاب دریغ نخواهد کرد و عملیات‌ها در برابر آنان شدت می‌یابند".

همچنان، جاوید کوهستانی، نظامی پیشین این کشور گفت: "تا زمانی که عدالت تأمین نشود و قاتلان مردم محاکمه نشوند فکر نمی‌کنم که ما به ثبات دایمی برسیم".

العربیه مدعی شد: از سویی هم، نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان از سخت‌تر شدن عملیات‌ها در برابر طالبان خبر داده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در این باره گفت: "عملیات‌های کوماندوها، نیروهای هوایی و عملیات‌های شبانه ما افزایش یافته است و در هر بخش که ما گزارش بگیریم از وجود طالبان، ما بر آنان عملیات می کنیم".

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت امور داخله این کشور نیز گفت: "در 20 ولایت همین حالا عملیات ادامه دارد که مهم‌ترین این عملیات‌ها در هلمند، غزنی، کندهار، ننگرهار، پکتیکا و زابل است".

بر اساس این گزارش، همین اکنون حکم اعدام بیش از 600 تن به شمول اعضای گروه طالبان روی میز رییس جمهوری افغانستان قرار دارد تا امضا شوند. این پرونده‌ها، پرونده‌های کسانی هستند که به اتهام "هراس‌افگنی" در زندان‌های افغانستان به سر می‌برند، اما شمار دقیق و زمان مشخص عملی شدن حکم اعدام بر آنانُ تا اکنون مشخص نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟