موشک‌های پدافندی ارتش و سپاه + عکس

به گزارش گروه سیاسی رکنا، چندی پیش رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش و نیروی هوافضای سپاه در مناطق پدافندی مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور برگزار شد.

این رزمایش با هدف کسب آمادگی و قابلیت دفاع هوایی در شرایط خاص و پاسخ به تحرکات تروریستی در شرایط سخت و ارزیابی آمادرسانی رزمی با استفاده از تمامی سامانه‌های پدافندی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

2 copy

در این رزمایش نیروهای مهاجم در قالب گروه نارنجی و استقلال Esteghlal عملکرد 360 درجه با جنگنده‌ها، در مقابل بخشی از سامانه‌های جنگال ارتش و سپاه در مقابل نیروهای پدافندی، پایگاه‌های نهاجا و پهپادهای پیشرفته قرار گرفتند. یگان‌ها پدافندی ارتش و سپاه نیز با بکارگیری انواع سامانه‌های راداری از جمله رادارهای کاوش، مطلع الفجر بیگ بیرد (BIG BIRD) به رصد و پایش آسمان منطقه رزمایش پرداختند.

همچنین در این رزمایش تمرین مشترک دفاع هوایی با بهره‌گیری از وحدت فرماندهی تخصصی و ارتقای اشراف اطلاعاتی در قالب شبکه یکپارچه فرماندهی برای کنترل و طرح‌ریزی عملیات کشف و مقابله با تهدیدات ناهمتراز و ارزیابی عملکرد یگانه‌های پهپاد و توسعه استقلال تاکتیکی در شرایط بحران و شرایط تهدید نوین هوایی اجرا شده است.

در این رزمایش از کلیه تجهیزات و روش‌های جنگ الکترونیک برای مقابله با روش‌های دشمن بهره‌برداری شد و انواع سناریوهای غیرمترقبه مورد ارزیابی قرار گرفت.

در بخش دیگری از این رزمایش سامانه‌های اس300 ، مرصاد، تلاش و اس 200 قرارگاه پدافند هوایی ارتش و سامانه‌های سوم خرداد و تور ام‌-1 نیروی هوافضای سپاه به همراه سایر سامانه‌های توپخانه‌ای و دوش‌پرتاب اهداف از پیش تعیین شده را در انواع ارتفاع‌های پست، متوسط و بلند با موفقیت منهدم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟