حق معلمان و دانش آموزان در بودجه ۹۷ ضایع شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی حسین مقصودی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ گفت: آنچه در کمیسیون تلفیق به عنوان بودجه پیشنهادی تصویب شده دقیقا بر مبنای برنامه ششم توسعه است که اولویت های کاهش فقر، افزایش اشتغال، حل بحران های آب و ریزگردها را در نظر دارد.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: توجه به روستاییان و بودجه دفاعی از نقاط قوت بودجه ۹۷ است.

وی از کمیسیون تلفیق به خاطر عدم رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش گله کرد و اظهار داشت: در بودجه ۹۷ حق معلمان و دانش آموزان ضایع شده است. ۶۵ درصد معلمان بازنشسته شده اند و باید پاداش بازنشستگی آنها پرداخت شود. خواهش می کنم مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی برای پرداخت پاداش بازنشستگان صادر شود.

وی شفاف سازی در نرخ ارز را از ویژگی های مثبت بودجه سال ۹۷ خوان و گفت: در لایحه بودجه بحث دو نرخی بودن ارز مطرح بود که دو نرخ ۳۵۰۰ و ۳۸۰۰ تومان دیده شده بود اما کمیسیون تلفیق نرخ ۳۵۰۰ تومان را مبنا قرار داد.

وی با اشاره به افزایش انتشار اوراق برای کمک به طرح تحول سلامت گفت: در گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه سال ۹۷ برای تسویه ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران و شهرداری ها برنامه ریزی شده است که می تواند چرخ اقتصاد را به گردش درآورد.

مقصودی گفت: دولت تصمیم داشت در لایحه بودجه سال ۹۷ با استقراض از بانک مرکزی و افزایش نرخ سوخت اشتغال ایجاد کند اما مجلس این بند را حذف کرده و راهکارهای دیگری مانند دریافت مالیات از بانک مرکزی را برای تامین این اعتبارات پیش بینی کرد.

وی تاکید کرد: نگاه به فرهنگ و آموزش و پرورش و معلمان در بودجه پیشنهادی بسیار ضعیف است و امیدواریم با چکش کاری بودجه این نواقص رفع شود.

عضو کمیسیون شوراها گفت: بودجه سال ۹۷ به طرح های توسعه ای و زیربنایی در بخش صنعت و معدن با مشارکت ۵۱ درصدی بخش خصوصی توجه کرده است.

وی گفت: از دولت می خواهیم از شرکت های ایمیدرو و ایدرو برای سرمایه گذاری در مناطق محروم حمایت کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 351807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟