هر بانک و صندوقی قول سود غیر متعارف داد، مردم شک کنند + فیلم
حجم ویدیو: 20.71M | مدت زمان ویدیو: 00:03:08

وی ادامه داد: البته وقتی می‌گوییم دولت مشکلات را حل کند، باید با پول مردم مشکل را حل کند چون دولت از خودش پول ندارد و درآمدش از مالیات و نفت است که آن هم متعلق به مردم است و بنابراین مردم هم برای حل این مشکل مشارکت می‌کنند. تاکنون 11.5 هزار میلیارد تومان بانک مرکزی پول پرداخت کرده است تا مشکل 98 درصد مردم حل شود. قرار شد اصل پول به مردم بازگردانده شود و سود هم براساس نرخ متعادلی پرداخت شود که این کار انجام شده است و البته پرداخت این مبلغ فشار مضاعفی به دولت آورده است.


به بانک مرکزی دستور داده‌ام مجوز هیچ بانک خصوصی جدید را صادر نکند

رییس جمهور با اشاره به همکاری سایر قوا به دولت برای حل مشکل سریع مردم اظهار کرد: ما حتما مشکل مردم را حل می‌کنیم اما مردم هم بدانند وقتی می‌گوییم دولت یعنی مردم و این پول ملت است به همین دلیل هم ما شفاف‌سازی بودجه را دنبال کردیم زیرا این پول مال مردم است نه دولت که هر طور خواست خرج کند. اکنون این مساله تمام شده و ما موسسه اعتباری غیرمجاز نداریم. من به بانک مرکزی دستور داده‌ام مجوز هیچ بانک خصوصی جدید را صادر نکند و مجوزی هم صادر نشده است زیرا همین مجوزهای بی‌حساب برای ما مشکل ایجاد می‌کند.
روحانی خطاب به مردم گفت: اگر مردم فکر می‌کنند که طلبکار بوده و افرادی سر آنها کلاه گذاشته‌اند، بدانند که دولت یازدهم و دوازدهم و سایر قوا تلاش زیادی کردند تا مشکل آنها را حل کنند. ما این مسیر را ادامه می‌دهیم تا باقیمانده مشکلات هم حل شود. اینگونه نیست که دولت به فکر و یاد مردم نباشد و آنها مجبور باشند به خیابان‌ها بیایند. ما حتما مردم را فراموش نمی‌کنیم. البته اعتراض هم حق مردم است.
مشکل 98 درصد مردم در قضیه موسسات مالی حل شده است
رییس جمهور ادامه داد: 2 الی 3 میلیون خانواده گرفتار مشکلات صندوق‌های اعتباری شده‌اند که مشکل 98 درصد مردم حل شده است و قول می‌دهم که این مشکل را تا پایان دنبال کنیم تا همه مشکلات مردم حل شود.
رییس جمهور در پاسخ به پرسشی در زمینه علت وجود بحران آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و اقدامات دولت در این زمینه اظهار کرد: حتما باید از پس این بحران برآییم و اقدامات هم در این زمینه شروع شده اما مساله این است که باید بنزین و گازوئیل در شهرهای بزرگ که عموما آلودگی بیشتری دارند استاندارد باشد و البته قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته شده و اقدامات وزارت نفت در این زمینه قابل توجه است که البته در همه شهرهای ما بنزین یورو 4 نیست اما باید این کار سراسری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 350123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟