ائتلاف به اصطلاح بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد بیش از 400 نظامی آمریکایی از واحد تفنگداران، رقه را ترک می کنند تا به کشور خود باز گردند. سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی این ائتلاف در توئیتی نوشت: «بیش از 400 تفنگدار پس از شکست داعش ISIS در پایتخت سابق خود، برای بازگشت به خانه هایشان آماده می شوند».

این خبر در حالی اعلام شده است که کاخ سفید اخیرا «تغییراتی در آرایش نظامی خود را در خصوص حمایت نظامی از شرکایش در خاک سوریه اعلام کرده است». یک مقام کُرد این «تغییر احتمالی در آرایش نظامی نیروهای آمریکایی» را تأیید کرده بود. ترکیه که از طرف کاخ سفید درباره توقف تحویل سلاح به نیروهای کُرد تضمین هایی را دریافت کرده بود، با اطلاع از این اخبار دچار تردید شده است.

در بیانیه این ائتلاف آمده است: «ما نیروهای رزمی را هر جا که لازم باشد کاهش می دهیم، اما به تلاش های خود برای کمک به شرکای خود در سوریه و عراق برای حفظ امنیت این دو کشور ادامه می دهیم».

این منبع آمریکایی همچنین اعلام کرد: «نیروهایی که در خاک سوریه باقی می مانند به همکاری با نیروهای شریک ما ادامه می دهند تا نیروهای باقی مانده داعش را شکست دهند و مانع ظهور مجدد آن شوند».برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 332758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟