نماینده سمیرم: فضای مجازی، عامل پررنگ‌تر شدن کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان شد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، اصغر سلیمی در خصوص کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان اظهار کرد: بحث مدیریت بحران در کشورمان هنوز نهادینه نشده است و بعد از چندین سال می‌خواهیم قانون Law جامع مدیریت بحران را در صحن علنی مجلس ببریم و آن را بررسی کنیم. این نشان می‌دهد که هنوز در مرحله اول کارمان مشکل داریم و نتوانسته‌ایم یک مدیریت واحد که از آن حمایت شود را به وجود بیاوریم.

وی با بیا اینکه منابع مالی بحث مدیریت بحران هنوز مشخص نیست، افزود: بر فرض اگر بودجه مدیریت بحران مشخص هم باشد یک بروکراسی سخت و اداری دارد که تا تخصیص داده شود زمانِ امداد رسانی از ما گرفته می‌شود. با توجه به شرایطی که وجود دارد ایجاب می‌کند که یک مدیریت بحران قوی و کارساز در کشور داشته باشیم که مجلس در این خصوص برنامه دارد و احتمالا فردا لایحه مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تصریح کرد: در قانون جامع مدیریت بحران باید در خصوص کمک‌های مردمی و ساماندهی این کمک‌ها بندهایی گنجانده شود تا از بروز مشکل جلوگیری شود. احتمال دارد بسیاری از افراد از این حوادث Accidents سوء استفاده کنند و با دادن شماره حساب و مراجعه به خانه‌ها این کمک‌ها را دریافت کنند، اما این کمک‌ها به دست صاحبان اصلی‌اش نرسد.

سلیمی گفت: امیدواریم که همه این موارد مدیریت و کارشناسی شود. فضای مجازی و کانال‌های اجتماعی که وجود دارد توانسته مقداری کمک‌های مردمی را نسبت به گذشته بیشتر کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس در همین خصوص افزود: همین کانال‌های اجتماعی و فضای مجازی سبب شده است تا کمک‌های مردمی پررنگ‌تر شود. بسیاری از ورزشکاران، هنرمندان و افراد مطرح توانستند از طریق همین فضای مجازی کمک‌های زیادی را برای مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری کنند.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهیم برای درازمدت فکری کنیم تا این نابسامانی‌ها را شاهد نباشیم باید کمک‌های مردمی را مدیریت کنیم تا منسجم و هدفمند به آسیب دیدگان برسد. پس باید این کمک‌ها مدیریت شود و در قانون جامع مدیریت بحران این موارد در نظر گرفته شود تا از بروز مشکل و ناهماهنگی جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 331027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟