حمایت بوسنی و هرزگوین از تداوم اجرای برجام

به گزارش گروه سیاسی رکنا، ملادن ایوانیچ عضو شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین در دیدار با محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو، با اعلام حمایت بوسنی از توافق‌نامه برجام تاکید کرد: استمرار توافق هسته‌ای به نفع همه کشورها است و بوسنی به عنوان یک عضو جامعه بین‌المللی از تداوم این موافقت‌نامه حمایت می‌کند.
ملادن ایوانیچ در این دیدار ایران را کشوری مهم، با ثبات و تاثیرگذار در عرصه منطقه‌ای و جهانی توصیف و نقش ایران در مبارزه با تروریسم را حائز اهمیت دانست. 
عضو صرب شورای ریاست جمهوری بوسنی از توسعه روابط دو جانبه در همه عرصه‌ها، میان دو کشور اعلام حمایت و اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد ارتقا بیشتر مناسبات دو ملت به خصوص در عرصه اقتصادی باشیم.
سفیر کشورمان در این دیدار به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و تحولات منطقه پرداخت و گفت: همان‌گونه که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اذعان کرده، ایران تا کنون به همه تعهدات خود ملتزم بوده و البته ایران تا زمانی به برجام پایبند خواهد ماند که از منافع مشروع و قانونی آن بهره‌مند باشند.
حیدری با تشریح نقش موثر و پیشتاز کشورمان در مبارزه با تروریسم گفت: اگر امروز شاهد اضمحلال گروه‌های تروریستی همچون داعش ISIS در منطقه خاورمیانه هستیم و دلیل اصلی آن مقاومت ستودنی ملت‌های منطقه و نقش برجسته و حیاتی جمهوری اسلامی ایران است، این در حالی است که برخی از مدعیان مبارزه با تروریسم در پیدایش گروه‌های تروریستی و تجهیز آنان نقش غیرقابل انکاری داشته‌اند.
سفیر کشورمان کسب منافع تجاری و فروش تسلیحات را از جمله اهداف سیاست‌های تفرقه‌افکنانه برخی قدرت‌های بیرونی در قبال منطقه خلیج فارس برشمرد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خود را حافظ ثبات و آرامش در منطقه دانسته و توانمندی‌های دفاعی خویش را نیز در جهت صیانت از امنیت خود و منطقه ارتقا می‌بخشد.
وی با ارائه گزارشی از تلاش‌های سفارت کشورمان برای گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف تاکید کرد، دست دوستی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی به سوی همه اقوام این کشور گشوده شده و حمایت از تمامیت ارضی و همزیستی صمیمانه میان همه اقوام رویکرد تغییر ناپذیر ایران در قبال بوسنی و هرزگوین است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 323123 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟