از آمریکایی‌ها می‌خواهیم برجام را دستکاری نکنند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از ایتارتاس از مسکو، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه با اشاره به سخنان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییرات احتمالی یا توافقی دیگر درباره برنامه هسته ای ایران گفت مسکو از واشنگتن می خواهد چیزی را که به اندازه کافی جوابگو است دستکاری نکند.
وی گفت: چیزی که آمریکایی ها هنگام رویارویی با چنین وضعیت هایی به همکاران ما در خارج از کشور می گویند این است:‌ چیزی را که نشکسته است، لازم نیست تعمیر کنید! این همان چیزی است که من هم می خواهم به آمریکا بگویم.
وی با اشاره به نشانه هایی از واشنگتن مبنی بر اینکه علاقه دارند به اصطلاح پیشرفت هایی در توافق کنونی ایجاد کنند یا مکمل هایی برای آن قرار دهند گفت به نظر می رسد مسیر غلطی را دنبال می کنند زیرا سند کنونی توافق، به اندازه کافی جواب داده است.
دیپلمات روس خاطر نشان کرد: ایران به طور کامل به مفاد این توافق پایبند بوده است اما درباره آمریکا نمی توانیم چنین چیزی بگوییم؛ چیزی که می توانیم برای بهتر شدن شرایط این توافق بگوییم، اجرای کامل توافق کنونی از طرف آمریکایی ها است.
ریابکوف افزود روسیه از آمریکا می خواهد به جای تلاش برای دستکاری برجام، به توافق های کنونی درباره برنامه هسته ای ایران پایبند باشد. وی افزود روسیه قصد دارد در تماس های آتی خود با ایران بر اهمیت دست نخورده ماندن توافق هسته ای تاکید کند.
این دیپلمات روس گفت: به طور طبیعی ما در تماس با همکاران ایرانی خود بر اهمیت حفظ و اجرای کامل برجام تاکید خواهیم کرد؛‌ من نمی توانم همین حالا اسامی یا تاریخ ها را بگویم ولی ما در آینده نزدیک این موارد را مطرح خواهیم کرد؛ در واقع اکنون ایرانی ها توپ را به زمین آمریکا انداخته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟