جنگ لفظی ترامپ و سناتور جمهوری‌خواه بالا گرفت / کورکر: سران جهان می‌دانند ترامپ بیشتر اوقات دروغ می‌گوید

باب کورکر عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا، امروز (سه‌شنبه) در حمله‌ای غافلگیرکننده علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اظهار کرد سران جهان می‌دانند بیشتر سخنان ترامپ Trump «نادرست» است. کورکر همچنین گفت در آینده از دوران ریاست جمهوری ترامپ به عنوان روزهای «خواری و خفت» این کشور یاد خواهد شد.

کورکر به این حملات شدیداللحن بسنده نکرد و افزود: ترامپ با دروغگویی‌های دائم خود شأن ریاست جمهوری را پایین آورده است و الگوی مناسبی برای کودکان نیست. این سناتور جمهوری‌خواه در ادامه تصریح کرد اگر ترامپ بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود، از او حمایت نخواهد کرد. کورکر همچنین حاضر نشد بگوید به ترامپ درخصوص کنترل تسلیحات هسته‌ای آمریکا اطمینان دارد.

حملات لفظی امروز کورکر شدیداللحن‌ترین اظهارات یک سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ از زمان راهیابی او به کاخ سفید به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه، بوده است. کورکر تنها چند ساعت قبل از نشست از پیش تعیین‌شده ترامپ و سناتورهای جمهوری‌خواه برای گفتگو درباره طرح مالیاتی او، این اظهارات را بیان کرد. امید می‌رفت که این لایحه پیش از آغاز تعطیلات کریسمس، تصویب شود.

این نخستین بار نیست کورکر -که قصد ندارد در انتخابات سال آینده مجلس سنا شرکت کند- با ترامپ درگیری لفظی پیدا کرده است. او چندی پیش، در اظهاراتی کاخ سفید را به مهدکودک بزرگسالان تشبیه کرد. از سوی دیگر، ترامپ صبح امروز در چند پیام توییتری جدید، کورکر را ترور Assassination شخصیتی کرد و نوشت کورکر حتی نتوانست برای یک مقام سیاسی رده پایین انتخاب شود. رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت کورکر پس از آنکه ترامپ حاضر نشد از او حمایت کند، تصمیم گرفت در انتخابات نامزد نشود.

این در حالی است که کورکر امروز در راهروهای کنگره در گفتگو با خبرنگاران و گزارشگران تلویزیونی ادعاهای ترامپ را تکذیب کرد و رئیس جمهور آمریکا را هدف حملات لفظی شدید‌اللحنی قرار داد. این سناتور جمهوری‌خواه گفت: همه اظهارات امروز ترامپ کاملاً دروغ بود. کورکر افزود: متأسفانه، سران جهان به خوبی می‌دانند که بیشتر اظهارات ترامپ حقیقت ندارد. این سناتور جمهوری‌خواه در بخش دیگری از حملات لفظی خود علیه ترامپ، گفت: نمی‌دانم چرا او تا این حد شأن خودش (رئیس جمهور) را پایین می‌آورد و با این کار کشور را خوار و خفیف می‌کند.

ترامپ نیز در واکنش به اظهارات کورکر، در دو پیام توییتری این سناتور جمهوری‌خواه را «رئیس نالایق کمیته روابط خارجی مجلس سنا» خواند و افزود کورکر در انجام وظایفش بسیار بد عمل کرده است؛ به طوری که کشورهای جهان به آمریکا می‌خندیدند و از این کشور برای پیشبرد منافع خود بهره‌برداری می‌کردند. ترامپ همچنین کورکر را مسئول پسرفت آمریکا معرفی کرد و در ادامه نوشت آمریکا اکنون رو به جلو گام برمی‌دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 320182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟