ظهور یک ترامپ دیگر اینبار در اروپا + عکس

به گزارش گروه سیاسی رکنا، برنده انتخابات پارلمانی سراسری در جمهوری چک یک میلیاردر عوامگرا منتقد اتحادیه اروپا شده است.
" آندری بابیس" 63 ساله وزیر دارایی کابینه کنونی و دومین فرد ثروتمند در جمهوری چک و رهبر حزب عوامگرای"آنو" (ANO) – به معنی بله - که در جریان کارزار انتخاباتی خود شعارهای ملی گرایانه و مخالف اتحادیه اروپا سر داده بود، با کسب دستکم 30 درصد از آرا برنده انتخابات سراسری جمهوری چک شده است.
میزان مشارکت مردمی در این دوره از انتخابات سراسری جمهوری چک 60 درصد اعلام شده است.
رسانه های جهانی به دلیل تشابه او با دونالد ترامپ Trump رییس جمهور آمریکا به او لقب" ترامپ چک" داده اند. او با داشتن حدود 4 میلیارد دلار ثروت،دومین فرد ثروتمند در جمهوری چک است و در شعارهای انتخاباتی خود نیز وعده هایی مشابه ترامپ به رای دهندگان چک داده است.
بابیس در انتخابات دوره پیشین جمهوری چک که در سال 2013 برگزار شد توانسته بود با وجودی که تنها یک سال از تاسیس حزبش می گذشت، جایگاه دوم را در میان احزاب حاضر در پارلمان به دست آورد و در دولت ائتلافی به رهبری سوسیال دموکرات ها حاضر شده و وزیر دارایی جمهوری چک شود.
نتایج این دوره از انتخابات جمهوری چک به برتری ربع قرنی سوسیال دموکرات ها در عرصه سیاسی چک خاتمه داد و سوسیال دموکرات ها با کسب تنها 7 درصد آرا در جایگاه ششم قرار گرفتند و حتی از حزب کمونیست که جایگاه پنجم را کسب کرده، کمتر رای آوردند.
نتیجه نگران کننده دیگر این دوره از انتخابات جمهوری چک، کسب رای بالای حزب دست راستی " آزادی Freedom و دموکراسی مستقیم" (SPD) است . این حزب به شدت دست راستی با کسب نزدیک به 11 درصد آرا توانست در جایگاه سوم قرار گیرد و آرای خود را در مقایسه با انتخابات دوره پیشین چک، دو برابر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319664 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟