احتمال جریمه ۶ بانک ترکیه ای به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران

به گزارش گروه سیاسی رکنا و به نقل از رویترز، منابع ترکیه ای اعلام کردند که ۶ بانک ترکیه به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران، از سوی آمریکا مجبور به پرداخت جریمه چند میلیارد دلاری شده اند.
دو مقام ارشد اقتصادی ترکیه به رویترز اعلام کرده اند که ترکیه هیچگونه اخطاری از سوی ایالات متحده در مورد این مجازات دریافت نکرده است و آمریکایی‌ها معمولاً پیش از اعمال چنین جریمه‌هایی، این موضوعات را به اداره بررسی جرائم مالی وزارت دارایی ترکیه اعلام می شود.
یک مقام اقتصادی ترکیه نیز گفته است که مقامات ترکیه به زودی در این خصوص بیانیه خواهند داد.
این خبر در حالی اعلام شده است که روابط آنکارا و واشنگتن اخیرا بر سر مسائلی همچون دستگیری یکی از کارمندان محلی سفارت آمریکا در استانبول و محدودیت صدور ویزا برای اتباع طرف مقابل، تضعیف شده است.
هنوز رقم دقیق جریمه‌های مدنظر آمریکایی‌ها و نام ۶ بانکی که هدف قرار گرفته اند، اعلام نشده است، اما منابع ترکی گفته ‌اند که یکی از این ۶ بانک، بیش از ۵ میلیارد دلار جریمه شده است.
مسئولان آمریکایی در روزهای آتی بانک های مشمول این جریمه‌ها را مشخص خواهند کرد و پس از آن بانک‌های ترکیه ‌ای می توانند برای کاهش جریمه خود، با آمریکایی‌ها مذاکره کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319014 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟