مافی: آمریکا با وجود ترامپ نمی‌تواند دخالت جدی در مسائل داشته باشد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، پروانه مافی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نخبگان جوان گفت:‌ موضع‌گیری سخیف رئیس جمهور آمریکا درباره ایران وضعیت حضور ما را به خوبی در حوزه بین‌الملل مشخص کرد، این موضع‌گیری سخیف توانست بین سلایق مختلف کشور اتحاد و یکپارچگی ایجاد کند. همچنین در حوزه خارجی هم توانست بین کشورهایی که در موضوع برجام سهیم بودند وحدت نظر ایجاد کند.
وی افزود: عمده این کشورها نسبت به اظهارات رئیس جمهور آمریکا موضع منفی داشتند و راه خودشان را می‌روند. انگلستان که یکی از وفادارترین کشورهای اروپایی به آمریکاست خیلی صریح نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت که ما راه خودمان را می‌رویم. آلمان و کشورهای مهم دیگر نیز همچنین.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا آمریکا در شرایط فعلی دیگر وضعیت گذشته خود را ندارد، گاهی آمریکا می‌توانست یک عزم جدی را علیه ما در بین کشورها ایجاد کند ولی امروز کاملا این قدرت خود را از دست داده و کشورهای اروپایی و غیراروپایی مسیری را که این فرد مشخص می‌کند دنبال نمی‌کنند.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: اخیرا توتال فرانسه اعلام کرد ما در هر شرایط قراردادهای خود را با ایران دنبال می‌کنیم، آمریکا در این زمینه منزوی شده است. این‌ها نمی‌توانند در مسائل داخلی ما مانند حوزه نظامی اظهارنظر کنند و در دیگر مسائل هم این‌چنین است. حرف‌هایی می‌زنند ولی توجهی به حرف‌های آن‌ها نمی‌شود. اروپایی به خاطر منافع و قراردادهای اقتصادی و حفظ بازاری که با ما دارند راه خودشان را دنبال می‌کنند.
مافی تأکید کرد:‌ امروز روزی نیست که آمریکا به عنوان سردمدار جلو بیفتد و پیرو داشته باشد. وضعیت سیاسی و اقتصادی تغییر کرده، آمریکا با وجود ترامپ Trump شرایط گذشته را از دست داده و نمی‌تواند دخالت جدی در مسائل داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318651 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟