فرار بسیاری از فرماندهان داعش به ترکیه

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: براساس اطلاعات موثقی که به دست آمده، تعدادی از فرماندهان داعش ISIS با تابعیت‌های سوری و خارجی طی روزها و هفته‌های گذشته از رقه و دیرالزور به مناطق تحت سیطره مخالفان در حومه شمالی و شمال شرقی حلب فرار Escape کرده و از آنجا به ترکیه رفته‌اند.
دیده بان حقوق بشر تأکید کرد: روند انتقال فرماندهان و تعدادی از اعضای داعش از استان‌های حمص، دیرالزور و رقه از طریق پرداخت رشوه بین 20 تا 30 هزار دلار انجام شده و طرف‌های مسئول توانسته‌اند آن‌ها را منتقل کرده و به مرزهای سوریه و ترکیه برسند و از آنجا از طریق قاچاقچیان به ترکیه منتقل شوند.
به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه طی ماه‌های گذشته صدها داعشی از جمله فرماندهان محلی این گروه به استان حسکه فرار کرده و ناپدید شدند و بعدا برخی از آن‌ها در ترکیه مشاهده شدند.
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: اعضا و فرماندهانی از داعش از حومه شرقی حمص به مناطق تحت سیطره گروه‌های مخالف در حومه شمال شرقی حلب فرار کرده و به ترکیه منتقل شدند.
فرار داعشی‌ها بعد از پیشروی گسترده ارتش سوریه در مناطق مختلف و آزادسازی مناطقی در بادیه سوریه و آزادی Freedom شهر رقه به دست نیروهای سوریه دموکراتیک صورت می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟