داعش عقب نشینی کرد!

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منابع محلی در شهر دیرالزور اعلام کردند که نیروهای نظام سوریه فرودگاه و محله‌های اطراف آن و محله‌های الخسارات و الکنامات را بدون درگیری تحویل گرفته‌ و تروریست‌های داعش ISIS به محله‌های حویجه کاطع و روستای الجنینه عقب‌نشینی کرده‌اند و با این اقدام نیروهای نظام وارد محله‌‎هایی شدند که از اوایل انقلاب سوریه وارد آن نشده بودند.
براساس گزارش شبکه فرات پست که اخبار مربوط به شهر دیرالزور را منتشر می‌کند در این شهر تنها محله‌های معدودی باقی مانده است و این شهر با یک توافق مسالمت آمیز به دست نظام سوریه و نیروهای روسیه خواهد افتاد.
این اقدام پس از پیشروی نیروهای نظام سوریه با حمایت زمینی نیروهای هم‌پیمان و حمایت هوایی روسیه و سیطره آن‌ها بر شهرک الصالحیه در ورودی شمالی شهر دیرالزور و محاصره محله‌های تحت سیطره داعش صورت گرفت. ارتش سوریه همچنین کنترل محله‌های "الحسینیه" و منطقه میدان الحلبیه در حومه شمالی دیرالزور را بعد از عقب‌نشینی داعش در دست گرفت.
نیروهای نظام سوریه تجهیزات نظامی را به شهر المیادین انتقال داده‌اند تا از آنجا از کرانه شمالی کانتون الجزیره عبور کنند.
نیروهای ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در شرق رود فرات ادامه داده و طی آن کنترل روستای الحسینیه در شمال غرب شهر دیرالزور را در دست گرفتند.
یگان‌های ارتش همچنین عملیات دقیقی را در محورهای شمالی و عربی شهر دیرالزور انجام داده و تروریست‌های داعش را در بیشتر محله‌های شهر محاصره کرده‌اند.
یکی از منابع مسؤول در مخالفان سوریه ادعا کرد که توافق مسالمت آمیز میان داعش و نظام سوریه در حالی صورت گرفته که شهر ویران شده و خیابان‌های آن پر از اجساد است. بیش از ۱۰۰ هزار غیرنظامی آواره شده و به اردوگاه‌ها پناه برده‌اند.
آوارگان از استان دیرالزور به سه دسته تقسیم شده‌اند. یک دسته از آن‌ها به سمت روستاهای جنوبی در حومه حسکه رفته و بخش دوم وارد اردوگاه السد شده و بخش سوم در بادیه الذرو گرفتار هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟