اعلام آمادگی ترامپ برای انجام مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی!

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از لس آنجلس تایمز؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در همان روزی که اعلام کرد پایبندی ایران را به توافق هسته ای تایید نمی‌کند و یک توافق پذیرفته شده بین المللی را در معرض لغو شدن قرار داد، در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد: درهای مذاکره به روی کره شمالی برای رسیدگی به برنامه تسلیحات هسته ای این کشور گشوده است.

دونالد ترامپ Trump روز جمعه پیش از سخنرانی جنجالی اش درباره توافق هسته ای ایران، در جمع خبرنگاران مورد پرسش های متعددی درباره برنامه هسته ای کره شمالی قرار گرفت. ترامپ مدعی شد: باید ببینیم اوضاع با کره شمالی چگونه پیش می رود. این تمام مطلبی است که من می توانم راجع به کره شمالی بگویم. باید دید چه پیش می آید. ما برای گزینه های متعددی خود را آماده کرده ایم.

رئیس جمهور آمریکا سپس ادامه داد: اگر موضوعی پیش بیاید که امکان مذاکره را فراهم کند، من همیشه آماده این کار هستم. اما اگر ماجرایی به غیر از مذاکره هم پیش بیاید، ما بیش از همیشه آماده پاسخگویی به آن هستیم.

این سخنان عجیب ترامپ در حالی مطرح شد که وی دو هفته پیش به «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا، توصیه کرده بود وقت خود را بر سر مذاکره با کره شمالی هدر ندهد. وی حتی در سخنرانی ماه گذشته مجمع عمومی سازمان ملل نیز تهدید به نابودی کامل کره شمالی کرده بود.

در حالیکه بسیاری از کارشناسان معتقدند عهدشکنی واشنگتن درباره توافق هسته ای ایران موجب بدنام شدن آمریکا در توافق های بین المللی می شود، ترامپ از آمادگی خود برای مذاکره با کره شمالی سخن می گوید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟