زنی که ترامپ را علیه ایران تحریک می‌کند

به گزارش گروه سیاسی رکنا، نشریه «پالتیکو» در مطلبی به بررسی قضایای پشت پرده عدم تایید توافق هسته‌ای ایران از سوی دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا پرداخته و نوشت: «نیکی هیلی» نماینده واشنگتن در سازمان ملل عامل اصلی این مسئله است.
این نشریه به جلسه‌ای در اواخر ماه جولای با حضور »هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پنس» معاون ترامپ اشاره می‌کند که طی آن هیلی به ترامپ پیشنهاد داد که به او اجازه دهد تا بهانه‌ای برای عدم تایید فراهم کند.
پالتیکو به نقل از یک منبع آشنا به مسئله نوشت: هیلی به ترامپ گفت اجازه بدهید تا (عدم تایید توافق هسته‌ای ایران) را پایه‌ریزی کنم و او نیز موافقت کرد.
یک ماه پس از این جلسه بود که هیلی به وین و مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر کرده و مقامات آن سازمان را درباره پایبندی ایران به توافق، تحت فشار گذاشت. وی سپس در اندیشکده امریکن انترپرایز در واشنگتن سخنرانی کرده و از نگرانی‌ها حول برجام گفت.
پالتیکو نوشت: 6 نفر از مقامات دولتی آمریکا که در موضوع سیاست کاخ‌سفید در قبال ایران دخیل بودند، بر نقش هیلی در عدم تایید توافق از سوی ترامپ تاکید می‌کنند.
البته این نشریه اضافه کرد که هیلی تنها نبوده و رد پایی از «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیز دیده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 316109 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟