ظریف: نقش محوری رییس مجلس در موضوع برجام بعدها مشخص می‌شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، رسول خضری در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این جلسه مباحث مربوط به برجام به صورت جدی مطرح شد.
وی ادامه داد: آقای ظریف معتقد بود که ترامپ Trump یکی از ۶ عضو امضاکننده برجام است و در صورت نقض برجام، جمهوری اسلامی مواضع مقتدرانه خود را اعلام خواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف معتقد بود سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل بسیار تأثیرگذار بود و اظهارات دیوانه‌وار ترامپ، خودزنی بوده و باعث بایکوت وی در جامعه آمریکا شد.
خضری با اشاره به تقدیر وزیر امور خارجه از ریاست مجلس تصریح کرد: آقای ظریف اذعان کردند که بعدها مشخص می‌شود آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس چه نقش محوری در موضوع برجام داشته است.
وی افزود: در بخش دیگری از جلسه محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نظرات خود را بیان کرد؛ وی معتقد بود که باید دولت متن برجام را قوی‌تر می‌نوشت و نقاط ضعف آن را برطرف می‌کرد.
خضری ادامه داد: وزیر امور خارجه در پاسخ به ایشان گفت برجام به نفع ملت ایران بوده و همین امر موجب عصبانیت و دیوانگی ترامپ و آمریکا شده است.
عضو فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه تأکید داشت، جمهوری اسلامی بر مواضع خود استوار است و مذاکرات خود را با ۵ کشور اروپایی برای حفظ منافع ملت ایران ادامه خواهد داشت.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای ظریف اعلام کردند در مورد اقلیم کردستان، ایران به صورت مستقل ورود نمی‌کند و تصمیمات به صورت سه‌جانبه با عراق و ترکیه اتخاذ می‌شود؛ مذاکراتی بین اقلیم و دولت مرکزی بغداد برای تکلیف اوضاع در جریان است.
وی خاطرنشان کرد: آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی اعلام کرد آمریکا یکی از ۶ عضو امضاکننده برجام است و نمی‌تواند برای بقیه کشورهای تعیین تلکیف کند؛ اتحادیه اروپا باید مواضع خود نسبت به برجام را شفاف کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟