گزارش مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در کمیسیون انرژی

به گزارش گروه سیاسی رکنا، علی ادیانی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون انرژی اظهار داشت: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گزارش مبسوطی از اقدامات این شرکت را ارائه و همچنین چالش ها و مشکلاتی که برای تحقق اهداف برنامه‌هایشان وجود دارد را بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ یکی از وظایف جدی این شرکت تعیین استراتژی خطوط مربوط به مدیریت انرژی کشور است و با توجه به قانون Law اصلاح الگوی مصرف، بسیار مهم است که این شرکت بتواند اهداف خود را با کمک وزارت‌خانه های مرتبط از جمله نفت، نیرو،‌ کشور،‌ اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه محقق کند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: مسایل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مسئولان این اتحادیه، وزارت نفت، سازمان امور مالیاتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق Contraband کالا و ارز مورد بررسی قرار گرفت و برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی های اتحادیه مذکور در این جلسه ارائه شد.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس در ادامه گفت: در این خصوص مساله عرضه قیر، خارج از بورس هم مطرح شد و همان طور که می‌دانیم ایران ۴۰ تا ۵۰ دلار کمتر از بحرین قیر صادر می کند و این اقدامی غیر اقتصادی است،‌ لذا کمیسیون انرژی و دستگاه‌های ذیربط تاکید داشتند تا راهکارهای خوبی برای توزیع صحیح و نیز صادرات در چارچوب منافع ملی ارائه شود.

ادیانی در پایان اظهار داشت: طرح الحاقی به بند ی تبصره ۲ قانون بودجه که از سوی کمیسیون برنامه به کمیسیون انرژی به‌عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود بررسی و رد شد. در واقع این طرح نیز مربوط به توزیع قیر رایگان بود که با توجه به بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسید که به دنبال آن رانت‌خواری به وجود می‌آید و متن الحاقی با احکام پنجگانه ای که در تبصره قانون بودجه وجود داشت،‌ سازگاری نداشت و به نظر می‌رسد که با برخی از اصول قانون اساسی مغایرت دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 314938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟