حرف های جنجالی وزارت دفاع روسیه درباره حمایت آمریکا از داعش

رکنا سیاسی: ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اصلی‌ترین مانع در ریشه‌کن کردن کامل داعش ISIS از سوریه، قابلیت‌های نظامی تروریست‌ها نیست بلکه حمایت همکاران آمریکایی ما از آنهاست.

او در ادامه گفت، یک سری حملات داعش علیه نیروهای سوریه از مناطقی انجام شده است که "هیات نظامی آمریکا" در آنجا مستقر است.

در ۲۸ سپتامبر، گروهی از ۳۰۰ داعشی شبه‌نظامی شهر روبکان را ترک و در مسیر شهر القریطین در استان حمص حرکت کردند. این شبه‌نظامیان موفق به فرار Escape از مواضع مخفی ارتش سوریه شدند که تنها با استفاده از مختصات حاصل از شناسایی هوایی به دست می‌آید و بعدا به موقعیت‌های ارتش سوریه حمله کردند. در همان روز، گروه دیگری از تروریست‌های داعش تعدادی حمله علیه نیروهای سوریه در امتداد مسیر راهبردی پالمیرا و دیرالزور انجام دادند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: این حملات ذکر شده تروریست‌ها یک نقطه مشترک دارد و آن این است که همگی آنها از یک منطقه ۵۰ کیلومتری در اطراف التنف، واقع در مرز سوریه – اردن رخ داده و همگی آنها از جایی است که هیات نظامی آمریکا مستقر است.

ایگور کوناشنکوف همچنین گفت، وزارت دفاع روسیه به ایالات متحده آمریکا هشدار داده است که هرگونه حمله تروریست‌ها از مناطق تحت کنترل نیروهای آمریکایی را خنثی خواهد کرد.

اوایل سپتامبر، وزارت دفاع روسیه با انتشار یک سری تصاویر هوایی نشان داد که نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای آمریکا که از آنها حمایت می‌کنند در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه حضور دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟