ربیعی: می‌گویم علیرغم اینکه در بحث تولید و اشتغال اختیارات کافی ندارم پرچم کار را به دوش می‌کشم

رکنا سیاسی: علی ربیعی که در جریان پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در مورد علت بی‌توجهی به فرصت‌های شغلی که اتباع بیگانه آنها را اشغال کرده‌اند در جلسه علنی امروز مجلس حاضر شده بود، گفت: مساله اشتغال اتباع بیگانه مساله‌ای نیست که تنها خلاصه به وزارت کار شود و من تصور می‌کنم ما وظیفه خود را در این بخش انجام دادیم. مساله اصلی در خصوص اتباع بیگانه تعیین هویت آنها و شناسنامه دادن به فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی است.
وی افزود: تعداد زیادی اتباع خارجی غیرمجاز در کشور وجود دارد که مشغول کارند و ما در وزارت کار با شناسایی بخش زیادی از آنها در کارگاه‌ها و برخورد با کارفرمایانی که اتباع بیگانه را به کار گرفته‌اند 80 هزار نیروی کار ایرانی را جایگزین کردیم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در موضوع اتباع من به تنهایی مسئولیت ندارم.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز در کشور داریم که از این میان ۷۰۰ هزار نفر غیرمجاز رسمی و حدود ۷۰۰ هزار نفر دیگر نیز غیرمجاز ثبت نشده هستند که در این مدت ۱۹۷ هزار شاغل غیرمجاز شناسایی شده و با نیروی کار ایرانی جایگزین شده‌اند اما در چرخه ورود از مرز تا سکونت در کشور بسیاری مسئولیت دارند و وزیر کار نیز بخش آخر این حلقه است.
وی تصریح کرد: ما ۷۸۰ بازرس در کل کشور داریم که از ایمنی کار، امنیت کار و موضوع اتباع بیگانه را باید نظارت کنند و همه بار موضوع اتباع بیگانه نیز متوجه ماست و بیش از این ساختار ما اجازه فعالیت نمی‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟